Lär känna Fanny Edenbro

Lär känna Fanny Edenbro – vår analysexpert

Publicerat av

Grattis till ett år på TopVisible!

Hur har Fannys utveckling sett ut och vad gör hon när hon inte nördar ner sig i analysarbete eller äter avocado från Möllevångstorget. Lär känna vår kollega Fanny lite mer!

I ditt första blogginlägg skriver du att du jobbar med allt från SEO, digital analys till PPC. Har ditt arbete förändrats något?

Det har förändrats väldigt mycket. Nu är mitt fokus på SEO strategi och mycket analysarbete. Jag jobbar främst i Google- Data Studio, Tag Manager och Analytics. Men jag är också i full färd att lära mig nya verktyg såsom Power BI och Adobe Analytics.

Från början var tanken att jag skulle jobba med PPC och SEO kombinerat men på vägen så insåg nog både jag och Maria att jag är duktig på att djupdyka i just analysdelen. Föreläsningar och att hålla i utbildningar är också en del av mitt arbete.

“Jag har sån jävla scenskräck”

Trots min scenskräck så har jag tagit mig igenom två föreläsningar inom voice search (jag älskar voice search!) och Google Data Studio. Jag har också hållit i utbildningar inom Google Tag Manager och Google Data Studio på KYH, samt företagsutbildningar inom Google- Data Studio, Tag Manager och Analytics.

Vad är din främsta kompetens?

Min förmåga att djupdyka i saker tror jag. Jag kan inte bara läsa någonting och sen släppa det. Jag måste lära mig allt om det!

Finns det något speciellt som du lagt lite extra på minnet från ditt år på TopVisible?

Vår resa till Cannes i Frankrike. Upplevelsen att bo tillsammans med alla sina kollegor, den var häftig.

“Från att dela kontorsyta till att dela säng med en kollega”

Man får en större förståelse över hur alla är och förstår på ett helt annat plan vad sina kollegor har för behov. Om man behöver få tid för sig själv exempelvis. Jag är själv så, jag går gärna i väg och tar en liten promenad för mig själv och samlar mina tankar. Man måste komma överens och lära sig att se behovet hos sina kollegor. Detta kan man även ta med sig till sina kundrelationer och anpassa sig efter varje individs behov. 

Hur ser årets önskelista ut?

Tomten kom tyvärr aldrig med Google WIFI förra året så det köpte jag själv. Jag vill fortfarande ha en en Google Pixelbook och en Pixel Phone 3. I år lägger jag även till en Home Hub och Home Max, jag har två Google Home Mini hemma.

“Jag har lite för många högtalare i min lägenhet”

Vad gör du om 10 år?

Då önskar jag mig förmodligen en robot. Och om 10 år är jag professor i analys och beteende online för både den mänskliga hjärnan och AI. Hur ska vi tänka när vi gör vår strategi och vem är målgruppen? Människan eller roboten? 

När du inte nördar ner dig i saker, vad gör du då?

Nördar mer (hehe). Nej men jag gillar att göra utflykter i skogen. Jag prenumererar även på Illustrerad vetenskap, jag kan uppskatta att bläddra i en papperstidning. Jag älskar också att laga mat och göra yoga. Avocado och ost är två favoriter inom mat! 

Har du någon svaghet?

Japp – godis och tisdagar. Godis är mitt vita knark. Främst choklad! Och lakrits och hallon. ÅH! Ett tips, på Möllansost har dom en brun påse med godis som kallas rödingar, det är typ det sjukaste jag ätit i mitt liv. Och just det, ost är med en svaghet. Jag lägger mycket pengar på ost.


Behöver ni hjälp med att analysera sökbeteende eller lära er mer om exempelvis Google Data Studio? Ni kan också läsa Fannys blogginlägg om hur man gör mer insiktsfulla rapporter i Data Studio här

Kontakta Fanny så djupdyker hon gärna ner i era utmaningar! 

Dela gärna!

Tags:

Tags:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *