Google Partner Summit 2017 i New York

Förra veckan fick vi äran att vara med på Googles globala Partner Summit i New York. Där var 1100 deltagare från 63 länder! Fantastiskt att vara med och träffa andra byråer från Norge, Danmark, Kanada, Japan, Australien osv. De första jag talade med på morgonen var från Australien, en byrå i samma storlek som TopVisible,…

Läs mer

Organisk statistik inne i Google AdWords

För några veckor sedan upptäckte jag en intressant rapport i Google AdWords. Jag var inne under fliken Dimensioner och letade efter information när det plötsligt stod “Betalt och organiskt”. Jag blev såklart nyfiken. Rapporten visar alltså vilka sökord kontot visats på under den valda perioden och delar upp det i betalda och organiska. Varför är…

Läs mer

Googles sök-trender 2016

Lika kul som alltid – vad kommer Google presentera för skoj, intressant och väsentligt när de presenterar sitt årliga “Året med Sök”. I morse kom alltså listorna för 2016. I videon som presenteras med listorna lyfter de fram ett antal tragiska händelser som tragiskt nog har inträffat under året och uppmanar att vi ska fylla…

Läs mer

Premier Google Partner – Japp det är vi!

Nu måste vi få vara lite stolta över oss själva! Google har utnämnt oss till en av deras Premium Google Partners 2016. Varför har vi fått denna fina utmärkelse? Enligt Google är motiveringen: för att ha klarat certifieringarna inom Google AdWords, framgångsrikt hanterat signifikanta investeringar inom AdWords, behållit och utvecklat er kundportfölj, samt exekverat och…

Läs mer

Dominera på SERPen

Om du Googlar på ert varumärkesnamn, eller ditt eget namn (erkänn att du gör det!!), vad händer då? Hur ser Googles sökresultat ut? I september skrev jag ett blogginlägg som handlade om att sökmotoroptimera sitt nyhetsrum i My News Desk. I det inlägget nämnde jag att en anledning att arbeta med My News Desk eller…

Läs mer