Google Ads nya sökannonsformat

Knappt har vi landat i Googles nya annonsformat förrän de kommer med ännu fler nyheter! Nytt interface, nytt namn och nu ännu ännu längre textannonser. Som ni kanske har märkt heter det ju inte Google AdWords längre utan: Google AdWords – Word = Google Ads Det kommer bli svårt att vänja sig! I förra annonsuppdatering…

Läs mer

Hjälp minnet i Google AdWords med anteckningar

Har ni upptäckt den nya antecknings-funktionen i Google AdWords? Det är otroligt enkelt men ack så användbart! Vi som sitter i olika kunders AdWords-kontot för anteckningar över vad vi gjort på många olika sätt: i Trello, i timrapporteringen, i delade excel-filer, på post-its etc etc! Ja, det finns många varianter och vi gör nog alla…

Läs mer

Året som gick och året framför oss – 2018

Första arbetsdagen för året och det är omöjligt att inte tänka tillbaka på året som gått och samtidigt se framåt. Dels för att jag, som många andra, sitter med bokslut för 2017 och finslipar på budget för 2018, men även för att det är roligt att stanna upp och reflektera. Vad hände under 2017 då?…

Läs mer

Google Partner Summit 2017 i New York

Förra veckan fick vi äran att vara med på Googles globala Partner Summit i New York. Där var 1100 deltagare från 63 länder! Fantastiskt att vara med och träffa andra byråer från Norge, Danmark, Kanada, Japan, Australien osv. De första jag talade med på morgonen var från Australien, en byrå i samma storlek som TopVisible,…

Läs mer

Organisk statistik inne i Google AdWords

För några veckor sedan upptäckte jag en intressant rapport i Google AdWords. Jag var inne under fliken Dimensioner och letade efter information när det plötsligt stod “Betalt och organiskt”. Jag blev såklart nyfiken. Rapporten visar alltså vilka sökord kontot visats på under den valda perioden och delar upp det i betalda och organiska. Varför är…

Läs mer