Fördelarna med Google Tag Manager

Google Tag Manager – eller GTM som jag hädanefter kommer referera till, är en av mina stora kärlekar här i livet. Tyvärr är det ett verktyg som enligt mig används allt för sällan. Jag tänkte bjuda på en liten smakbit av vad detta underbara verktyg erbjuder och belysa de, enligt mig, största fördelarna med Google…

Läs mer

Hur optimerar jag min webbplats för voice search?

En sökning sker på ett ögonblick, miljarder gånger om dagen, världen över. Du söker efter ett svar, inte miljontals webbplatser. Där kommer Googles algoritmer in. De letar efter ledtrådar på webbplatser för att ge dig ett svar som är anpassat till ding fråga. I denna djungel av hemsidor måste vi stå ut. Det är här…

Läs mer

Google Signals – Förbättra er remarketing och rapportering!

Som du kanske sett så har Google Analytics fått en ny funktion. När du aktiverar Google Signals uppdateras befintliga funktioner i Google Analytics så de även tar med samlad data från Google-användare som aktiverat personliga annonspreferenser. Efter att du aktiverat Google Signals ersätts de tidigare reglagen för remarketing och annonseringsfunktionen. Hur fungerar Google Signals? Om…

Läs mer

Gör ditt Google Analytics GDPR-redo

GDPR är verkligen detta årets största buzz, var och vartannat email har en ämnesrad som berättar om hur viktigt det är att göra sig redo inför den 25 maj. Vill du läsa mer allmänt om dataskyddsförordningen så hittar du alldeles utmärkt information hos Datainspektionen. Här berättar vår Analys-expert Fanny Edenbro hur du GDPR-säkrar ditt Google…

Läs mer

Möt Fanny Edenbro – TopVisibles nya stjärna!

Jag heter Fanny (En till Fanny hos TopVisible- dubbelt så roligt. Pun intended) men går under namnet Sanny här på kontret. Jag är nyinflyttad från Stockholm, där jag är född och uppvuxen. Jag arbetar med digital marknadsföring med inriktning på SEO, digital analys samt PPC här på TopVisible – världens bästa arbetsplats. Jag kan faktiskt…

Läs mer