Tillsammans med våra kunder arbetar vi fram smarta digitala kampanjer inom alla betalda kanaler. Vare sig det handlar om YouTube, Google Ads, Bing Ads eller annonsering i sociala medier har vi stenkoll.
YouTube Ads
Med över 1,3 miljarder användare är YouTube världens andra största sökmotor och ger dig som annonsör goda förutsättningar för att nå ut till din målgrupp med ett skräddarsytt budskap, anpassat efter din smak.
Varför annonsera på YouTube?
Att använda YouTube som digital marknadsföringskanal kan matcha de olika syften och mål som har med er marknadsföring. Med den stora räckvidden öppnar plattformen upp möjligheten för er som annonsör att påverka köpbeteendet hos en identifierad målgrupp. Om det är så att ni vill arbeta med att öka er varumärkesmedvetenhet, få in fler leads eller sälja mer i er webbshop så passar YouTube utmärkt för detta. All annonsering på YouTube sköts direkt via ert Google Ads-konto.
Med hjälp av er kunskap om vem som är er målgrupp kan ni enkelt matcha annonseringen mot bland annat specifika sökord och kanaler, intressen, ämnen och baserat på demografi. Dessutom så är det väldigt enkelt att mäta din data som samlas in när dina annonser har börjat rulla.
Olika annonsformat på YouTube
Idag erbjuder YouTube sina annonsörer en rad olika annonsformat som är anpassningsbara för ditt budskap. Oavsett om du vill visa din annons under längre eller kortare tid, låta användaren hoppa över annonsen eller inte, så har YouTube ett format för er. Utöver dessa tidsbaserade alternativ så får ni även möjligheten att välja vart på plattformen som annonsen ska synas, exempelvis före en video, i sökresultatet eller vid sidan av en relaterad video. Valen är många och är alltid anpassningsbara till det mål ni har med annonseringen.
Vad kostar det annonsera på Youtube
Likt många plattformar som idag erbjuder annonsering så kan kostnaderna variera beroende på bland annat hur konkurrensen ser ut, hur brett man är villig att annonsera och vad man är beredd att betala för en visning eller klick.
Baserat på vilken typ av annonsformat som ni väljer att använda er av, och vad ni har för mål så finns det olika budstrategier som kan innebära olika kostnader. Välj mellan att betala när en tittare ser 30 sekunder av din video, när någon klickar på din annons eller en fast kostnad per tusen visningar.
Vill ni ha hjälp med att annonsera på YouTube eller veta mer? Kontakta oss idag så hjälper vi er gärna!
Vi hjälper dig även med:
Bing Ads
Liten marknadsandel i Sverige men lägre klickpriser och mindre konkurrens. Globalt har Bing större marknadsandel, framförallt i USA.
Google Ads
Detta är den absolut största kanalen i Sverige för sök, shopping, display och gmail-annonsering. Syns man inte här finns man inte.