bästa funktionerna med hubspot

Topp 5 bästa funktionerna med HubSpot!

Lästid: 4 minuter

Som marknadsförare finns det tusentals verktyg att använda i sitt dagliga arbete. Det riktiga värdet sitter i de verktyget som hjälper dig att effektivisera ditt arbete, integrera data och maximera din dyrbara tid. Oavsett om jag ska skapa landningssidor, dela något på sociala medier eller skapa en månadsrapport, så gör jag det i HubSpot. Alla mina marknadsaktiviteter har jag samlat på ett och samma ställe och jösses vad det sparar tid. Det finns en mängd med bra funktioner med HubSpot. Här listar jag topp 5 bästa funktionerna med HubSpot!

1. Gratis CRM-system

Ditt CRM-system är (eller borde i alla fall vara) hjärtat av all din marknadsföring. HubSpot CRM är egentligen en enskild funktion och är dessutom gratis men den får ändå vara med på min lista då jag anser att det är CRM-systemet som gör att så många av de andra funktionerna fungerar så bra som de faktiskt gör. För att få ut mest möjliga av din marknadsföring bör du ha ett välfungerande och integrerat CRM-system.

När du väl har kopplat ihop din webbplats med ditt CRM-system i HubSpot kommer du kunna ta del av insikter hur dina besökare integrerar med din webbplats och ditt innehåll. HubSpot CRM har dessutom blivit framröstat till världens bästa CRM-system flera år i rad!

HubSpot CRM

2. Landningssidor

Att skapa landningssidor är ofta en stor del i många marknadsförares arbete. Att kunna skapa en landningssida på rekordsnabb tid utan att behöva blanda in utvecklare och grafiska designers är en otrolig skön känsla. I HubSpot kan du antingen skapa din egna design eller välja mellan färdiga mallar som andra designers världen över har skapat. Sen kan du enkelt sätta din egna personliga touch på sidan. Den enkla drag and drop funktionen gör det superenkelt att lägga till moduler, text, video och bild utan att behöva kunskap kring design eller kodning.

Passa på att lägga till ett formulär, en livechatt eller varför inte din personliga möteslänk direkt på sidan för högre konvertering. Du kan även arbeta med dynamiskt innehåll och visa upp olika innehåll för olika besökare. Välj att visa upp en CTA för en besökare som är tidigt i köpresan och en annan CTA för någon som kanske redan är kund. Välj från informationen som finns lagrad i ditt CRM-system. Visa dina besökare det innehåll dom vill se!

bästa funktionerna med hubspot

3. Workflows

Marketing Automation – en marknadsförares bästa vän. Workflows är en riktig lifesaver! Du slipper allt manuellt arbete och kan bearbeta dina leads samtidigt som du lägger din tid på något annat.

För att nämna några saker du kan använda workflows till: 

  • Säkerställ att dina deals alltid är up-to-date
  • Rotera leads från marknad till sälj
  • Uppdatera ditt CRM med viktig information
  • Skapa och segementera listor
  • Bearbeta leads genom email marketing
  • Skapa automatiska supportärenden

bästa funktionerna med hubspot

4. Social Media Management

Det här är helt klart en av mina bästa funktioner med HubSpot! Glöm tiden då du behövde hoppa runt mellan alla kanaler, here’s one social tool to rule them all. I HubSpot kan du integrera alla dina sociala medier, så som LinkedIn, Facebook & Instagram, Twitter och YouTube.

Du kan enkelt skapa, redigera och schemalägga dina inlägg. Självklart kan du även analysera hur alla inlägg har gått och få ut snygga rapporter. Håll koll på om någon integrerar med dina inlägg så du snabbt kan hoppa in i konversationen och nätverka. Med HubSpot glömmer du bort dom svåra dagarna att rapportera ROI från sociala medier! 

bästa funktionerna med HubSpot

5. Rapportering och Dashboards

Analysera, mäta och rapportera är en viktig del i en marknadsförares arbete. En av alla fantastiska funktioner med HubSpot är att du har alla dina marknadsföringsaktiviteter samlat på ett och samma ställe, vilket i sin tur innebär att du kan skapa enkla rapporter och dashboards direkt i plattformen.

Det hjälper hela organisationen att vara involverad i vad som händer. Säljavdelningen kan enkelt ta del av vilka marknadsföringsaktiviteter som är i loopen och marknadsavdelningen kan hålla sig uppdaterad på vilka leads som har gått vidare till sälj och i slutändan blivit kunder. Få en djupare förståelse över hur ditt content bidrar till intäkter. Du kan självklart tracka hur email, landningssidor, artiklar och inlägg på sociala medier presterar och vad som bidrar mest till dina uppsatta mål. Tydliga dashboards hjälper alla på företaget att jobba mot samma mål!

funktionerna hubspot

 


SPANA IN HUBSPOT, kostnadsfritt!

Vill du veta mer om HubSpot och hur verktyget ser ut? Jag visar dig gärna plattformen och hur alla funktioner fungerar. Fyll i dina uppgifter så kontakter jag dig.


Caroline Skogh

Caroline brinner för kommunikation och människor. Hennes främsta kompetens är Inbound Marketing och allt som hör där till. Det som är extra roligt i arbetet är just att få jobba med HubSpot, Marketing Automation och synlighet genom hela kundresan.
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *