Facebook Accelerator commerce

Facebook Accelerator: lansering av accelerator för Commerce

Lästid: 2 minuter

Idag damp en spännande nyhet ner i inkorgen! Facebook lanserar nämligen ett nytt accelerator-program för handeln: Facebook Accelerator: commerce. I korta drag så är det ett program där företag inom handel under 12 veckor får tillgång till mentorskap och workshops för att utveckla och boosta försäljningen. Antalet platser är begränsat till max 30 st (i denna första omgång iallafall) och de letar efter en viss typ av företag. Detta tänkte jag kika närmre på!

Vad är Facebook Accelerator?

Facebook Accelerator: Commerce är ett 12-veckors program som ska ge stöd till innovativa ecommerce företag som vill öka eller starta upp försäljning via Facebook. Programmet erbjuder:

🦄 Mentorskap

En alldeles egen mentor från Facebook som ger dig stöd i produktutveckling och i hur du får företaget att växa. Facebooks mentorer innefattar alltifrån tidigare VDar, framgångsrika grundare av start-ups och teknologiexperter.

🦄 Utbildning och workshops

Du kommer att följa ett omfattande program som innehåller produktutveckling och företagsutveckling inom ecommerce.

🦄 Facebooks produkter och teknologi

Facebooks produkter och teknologi finns tillgänglig för dig genom hela programmet.

🦄 Nätverk

Du får möjlighet att bygga ett fint nätverk inom Europa, Mellanöstern och Afrika med andra grundare av innovativa startups. Dessutom lär du känna grymma mentorer från Facebook (en kontakt på insidan är oerhört värdefull).

Kvalifikationer för accelerator-programmet:

Så, vad gäller då för att få ansöka till programmet? Det finns en del krav som ni som företag ska uppfylla för att få chans till en av de åtråvärda platserna. Vi snackar:

  • Geografi: Företagets huvudkontor ska vara baserat i Europa, Mellanöstern eller Afrika.
  • Målgrupp: Företaget ska rikta sig emot B2B eller B2B2C med Seed to Series A maturity (läs mer om vad detta innebär här).
  • Utveckling: Ni måste påvisa bevis på tydliga framsteg i företagets och intäkternas tillväxt.
  • Produkt: Er produkt måste vara fokuserad på att ge kunden värde.
  • Teknologi & forskning: “Groundbreaking”
  • Ledarskap: Ett team med mångfald som arbetar fokuserat. Ni ska vara riktigt hungriga efter att få lära er från och samarbeta med Facebook.

Programplan för Facebook Accelerator: commerce

Varför ska du annonsera på Facebook?

För många företag utgör annonseringen på Facebook och Instagram en stor del av försäljningen, får du till den rätt så kan du nå ut till både en bred eller skräddarsydd målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt.

Vi på Topvisible har hjälpt företag att lyckas med annonsering på Facebook och Instagram i många år, så vill du få hjälp av ett riktigt proffs – kontakta gärna oss!


Anna-Karin Persson

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *