Top Picks V24 – Annonsera med carousel ads på LinkedIn

Hej alla Top Picks-läsare! Jag heter Johanna och är en av TopVisibles SEO-praktikanter. Är ni redo för en ny omgång av veckans Top Picks? Det får vi hoppas för här kommer en hel påse med Gott & Blandat och lite Kexchocklad. LinkedIn har släppt carousel ads som en ny annonsfuktion. Instagram har avslöljat hur deras…

Läs mer

Hjälp minnet i Google AdWords med anteckningar

Har ni upptäckt den nya antecknings-funktionen i Google AdWords? Det är otroligt enkelt men ack så användbart! Vi som sitter i olika kunders AdWords-kontot för anteckningar över vad vi gjort på många olika sätt: i Trello, i timrapporteringen, i delade excel-filer, på post-its etc etc! Ja, det finns många varianter och vi gör nog alla…

Läs mer

Annonsera på Facebook – vi guidar dig!

Har du också hört att det är i princip nödvändigt att annonsera på Facebook för att nå ut? Det är faktiskt ganska nära sanning med de uppdaterade algoritmerna. I januari gick Mark Zuckerberg ut och meddelade att Facebook ska bli en plats för kontakt med nära och kära, snarare än en plats för företag och…

Läs mer

Gör ditt Google Analytics GDPR-redo

GDPR är verkligen detta årets största buzz, var och vartannat email har en ämnesrad som berättar om hur viktigt det är att göra sig redo inför den 25 maj. Vill du läsa mer allmänt om dataskyddsförordningen så hittar du alldeles utmärkt information hos Datainspektionen. Här berättar vår Analys-expert Fanny Edenbro hur du GDPR-säkrar ditt Google…

Läs mer

Börja spåra butiksbesök med Google Store Visits – Detta krävs för att komma igång!

Att försöka förstå kundresan är något som företag i allt större utsträckning arbetar hårt med. Kundresan är mer komplex än någonsin och för ett företag som driver fysiska butiker i kombination med onlineförsäljning är det många gånger svårt att få en uppfattning om vad onlinesatsningarna egentligen ger. Av den totala detaljhandeln i Sverige 2016 så…

Läs mer

Möt Johanna, vår nya SEO & Sociala Medier-praktikant

Hej alla glada, jag heter Johanna! Mitt namn är Johanna Linåker och jag är TopVisibles senaste praktikanttillskott inom SEO och Sociala Medier. För nuvarande skriver jag min kandidatuppsats inom kandidatprogrammet Digitala kulturer, på Lunds universitet. Jag valde därför att dryga ut min skrivkramp med att söka praktik på eget initiativ. Under mina veckor här ska…

Läs mer

5 SEO-tips från C3 Summit i New York (2018)

Jag var nyligen i New York för att inspireras på C3 som är en konferens för den som vill nörda ner sig i innehållsstrategier och organisk räckvidd med fokus på sökmotoroptimering (SEO). Konferensen lockade mer än 800 besökare och hade mer än 40 talare från bland annat Google, Amazon, Slack, Salesforce, Search Engine Journal och…

Läs mer

På äventyr i USA – Digital Summit Series Seattle

Då ska jag försöka sammanfatta första delen av min upplevelse av Digital Summit Series Seattle som jag och Fanny fick äran att besöka förra veckan. Det blev några dagar fullproppade med nya intryck, kunskap och inspiration. För att underlätta kommer jag dela upp i ett par inlägg då det blir för mycket att sammanfatta i…

Läs mer