Guide – Del II: Skapa en perfekt optimerad landningssida

Under mitt senaste blogginlägg, som skrevs i augusti, så lovade jag en uppföljning på min guide kring hur man skapar en perfekt optimerad landningssida. I del nummer I förklarade jag vikten av att först och främst identifiera ett sökord. När sökordet är identifierat så skapar man en titel, metabeskrivning, URL och rubrik. Nu, lite drygt…

Läs mer

Såhär skapar du Custom Audiences på Facebook

För ett tag sedan lanserade Facebook en nyhet som innebär att man nu kan bygga riktade målgrupper mot personer som på något sätt interagerat med ditt innehåll på Facebook eller Instagram, hur bra?! Jag tycker det är helt lysande med Custom Audiences på Facebook och har använt det massor när jag bygger nya kampanjer. Tänkte…

Läs mer

Boosta din webbplats med grymma plugins!

Varför plugins? De flesta av er som läser det här känner nog till WordPress mer eller mindre. WordPress är kanske det enklaste sättet för en nybörjare att bygga en webbplats. Men det finns faktiskt Plugins som lyfter din WordPress-sida till att bli något utöver det vanliga och som hjälper dig i ditt arbete med att…

Läs mer

Search Stars 2017 – Highlights

Search Stars 2017 är över och vi är fullmatade med intryck och taggade till tänderna! Här kommer en liten sammanfattning av de viktiga ämnen och trendspaningar våra fantastiska talare bjöd på. Thomas Bering Är varje kund värd lika mycket? Är dina viktigaste KPI’er CPA eller CPC?  Thomas Bering lyfter problematiken kring de metrics som de…

Läs mer

Google Partner Summit 2017 i New York

Förra veckan fick vi äran att vara med på Googles globala Partner Summit i New York. Där var 1100 deltagare från 63 länder! Fantastiskt att vara med och träffa andra byråer från Norge, Danmark, Kanada, Japan, Australien osv. De första jag talade med på morgonen var från Australien, en byrå i samma storlek som TopVisible,…

Läs mer

Madeleine – Ny Marknadspraktikant på TopVisible

Hej, Madeleine heter jag! Jag är en av TopVisibles nya praktikanter. Jag går utbildningen Service Manager – for future tourism här i Malmö. Bland det bästa med just den här utbildningen är att en tredjedel är arbetsplatsförlagd. Därför ska jag nu vara på TopVisible som marknadspraktikant i tio veckor, Yay! En mix av digitalt, kreativt,…

Läs mer