När du vill ta nästa steg online så bidrar vi med vår erfarenhet och kunskap så att du får rätt digitala strategier. Strategierna anpassas efter din verksamhet, resurser och framför allt dina mål. Strategin förankras i relevanta analyser och vi kan även vara er partner och rådgivare hela vägen, från strategi och implementering till framtida operativt arbete.
Annonsering
Annonsering i digitala kanaler kan på kort tid nå stor framgång. Men innan du djupdyker i annonseringens kraftfulla värld bör du först ha tagit fram en tydlig strategi, som hjälper dig att nå dina mål!
Vi på Topvisible har tillsammans gedigen erfarenhet av annonsering i olika digitala kanaler, med olika målgruppsinriktningar. Vi ser över, analyserar och säkerställer er befintliga annonsering, utifrån efter era uppsatta mål. Vi hjälper även till att ta fram en helt ny annonseringsstrategi – så att rätt budskap skickas till rätt personer vid rätt tidpunkt.
För oss är samarbetet i fokus.
För att utveckla en bra annonseringsstrategi behöver – och vill – vi lära känna er, era förväntningar och målformulering. Den första frågan ni bör ställa er är därför: Vad vill ni uppnå med er annonsering? Vi ser fram emot ert svar!
Målgruppsanalys och prioritering är två viktiga begrepp för en lyckosam annonsering, som utgör en stor del i det strategiska arbetet.
Tänk igenom vilka olika målgrupper ni vill nå och prioritera bland dem.
Målgruppsanalys och prioritering är en viktig del i det strategiska arbetet eftersom just målgruppsinriktning vid annonsering är en av de mer kritiska aspekterna till framgång. Vi kan med hjälp av målgruppsdefinitionen identifiera potentiell räckvidd och estimera olika resultat som exempelvis engagemang i sociala medier, antal besökare till webbplats, antal konverteringar som nedladdningar av appar, leads och kunder. Med estimat för olika mål kan ni även få insikt i vilka kanaler som kan vara värda att annonsera i.
Känner ni er osäkra på när, hur och vad ni ska kommunicera med era annonser? Behöver ni en idéspruta? Lugn, vi hjälper er! Men hur kan då ett fungerande samarbete se ut? Jo, vi börjar med att utveckla en bra grund att stå på, en så kallad kommunikativ idé – som i praktiken innebär konkreta tips och budskap och består av en tydlig årsplan som täcker in vad som ska göras, av vem och när.
Vidare lyfter vi även fram relevanta nyckeltal för ert företag, som ni har att utgå från när ni ska mäta och förstå effekten av er annonsering. Olika intressenter kopplade till er verksamhet är nyfikna och intresserade av olika nyckeltal och detta tar vi såklart med i våra rekommendationer och strategi.
Idag arbetar vi brett med annonsering i kanaler som Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, Messenger, Pinterest, Tripadvisor och på webbplatser som ingår i olika annonsnätverk.
En grundlig och välarbetad målgruppsinriktning tillsammans med smarta kanalval utgör stommen i en värdeskapande strategi. Det är inte bara viktigt, utan helt avgörande för att du som företag ska nå rätt målgrupp.
Vi på Topvisible arbetar med många olika strategier för målgruppsinriktning;
- Remarketing mot tidigare besökare på webbsidor och appar
- Personer som visat intresse för ert innehåll i sociala medier
- Look-a-likes på era kunder
- Geografisk och demografisk segmentering
- Och mer!
Tillsammans mer er skapar vi träffsäkra strategier, med mål att nå maximal konvertering för varje investerad krona!
Vi hjälper dig även med:
Digital marknadsförings
strategi
Ta fram en heltäckande digital strategi.