Digitala Nyheter v.8: Topvisible’s TopPicks
Hejsan!
Jag heter Fanny och jag är ny praktikant på Topvisible. Jag kommer att ta över TopPicks-bloggen under mina tre månader här, det ska verkligen bli roligt!
Då var det återigen dags för veckans digitala nyheter! Varje vecka presenterar och sammanfattar vi de mest aktuella snackisarna från den digitala världen. Veckans nyheter är en spännande blandning,
Har vi missat någon viktig nyhet? Kommentera nedan!
Vill du ha mer digitala nyheter? Våra tidigare blogginlägg hittar du här!
YouTube toppar videostreaming
Två nyheter i en: För första gången har Google avslöjat annonsintäkter via YouTube, under 2019 drog de in smått fantastiska 15 miljarder dollar på annonsering. Detta utgör 10% av Googles totala annonsintäkter (161 miljarder dollar).
Nu har App Annie släppt en YouTube-rapport som visar att YouTube dominerar videostreaming-marknaden via mobil. 7 av 10 minuter som vi streamar via mobil lägger vi på YouTube. Vilket är enormt imponerade, framför allt eftersom alla asiatiska streaming-appar är medräknade i undersökningen.
Vill du veta mer? Läs hela artikeln här!
Biofilm gjorde succé efter sökmotoroptimering!
Ibland är det inte mycket som krävs för att hamna högt i sökresultatet. Denna gång krävdes det att “Harley Quinn” hamnade först i titeln. När biofilmen “Birds of Prey” hade premiär var det inte riktigt den framgång som Warner Bros hade förväntat sig.
Så vad gick fel? Att utesluta Harley Quinn (som är en känd karaktär med igenkänningar som Jokern och Batman) i titeln var inte det bästa beslutet helt enkelt. Nu ser Warner Bros över sin SEO-strategi.
Läs hela artikeln här.
Ny rapport i Google Search Console – Review Snippets
Google börjar nu stödja review snippets (ett kort utdrag av en recension från en webbplats) i Search Console.
Nya rapporter som hjälper dig att hitta problem med din implemtering och som hjälper dig övervaka hur rich results förbättrar dina resultat.
Läs hela artikeln här
Google Ads visar ändringshistorik på kampanjer
Hur påverkar egentligen de förändringar vi gör i våra Google Ads-kampanjer utfallet?
Nu visar Google ändringshistorik i performance charts. Det innebär att marknadsförare kan få en bättre förståelse för hur vissa ändringar kan påverka deras kampanjer.
Vill du veta mer? Du hittar hela artikeln här
AI – hjälper blind kvinna att se igen!
En kvinna som har varit blind i många år kan nu delvis se igen med hjälp av AI. Hon kan känna igen ljus, bokstäver och former.
Hon har till och med spelat ett videospel som via ett implantat skickades direkt till hennes hjärna. Detta är så fantastiskt! Läs hela artikeln här.
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Dela med dig av dina synpunkter!