Magnus Äng
Magnus är VD och grundare av Topvisible med sina 25 års erfarenhet av digital marknadsföring från egna företag och internationella uppdrag. Han har även varit VD för e-handelsföretaget Euroflorist, grundat ett mjukvarubolag och flera ehandelsföretag som exempelvis Tea Junkie.
På Topvisible är Magnus främst involverad i kundsamarbeten inom de strategiska delarna som exempelvis Inbound Marketing, Customer Journey Mapping, Content Marketing och SEO.
Kundreferenser
Några av de företag som Magnus har arbetat med är bl.a. Folksam, IKEA, Samsung, ICA, Bosch, Siemens, Daniel Wellington, Zeta – Di Luca, SWATCH Group, Telia, IF Försäkringar, Oatly, IKANO, Axis Communication, Panduro och Tetra Pak.
Passion för YouTube, SEO & Content Marketing
Magnus stora passioner inom digital marknadsföring är YouTube, Google SEO, Inbound och Content Marketing. Han har egna sidoprojekt för att hålla sig uppdaterad och skapar ofta innehåll till podcasts, videos på YouTube, webinar och innehåll till webbplatser.
Föreläsare & Intressen
Magnus är van föreläsare och anlitas till företagsuppdrag men även av skolor som IHM Business School och Berghs School of Communication.
Förutom sin nästan ohälsosamma förtjusning i digital kommunikation, teknik, beteende så balanserar han detta med stort intresse för löpning, organiska te och HipHop.
Läs en intervju med Magnus här.