Magnus Äng är en av grundarna till Topvisible och arbetar dagligen med Content Marketing, SEO och YouTube.

Magnus Äng

Magnus är VD och grundare av Topvisible med sina 25 års erfarenhet av digital marknadsföring från egna företag och internationella uppdrag. Han har även varit VD för e-handelsföretaget Euroflorist, grundat ett mjukvarubolag och flera ehandelsföretag som exempelvis Tea Junkie.

På Topvisible är Magnus  främst involverad i kundsamarbeten inom de strategiska delarna som exempelvis Inbound Marketing, Customer Journey Mapping, Content Marketing och SEO.

Kundreferenser

Några av de företag som Magnus har arbetat med är bl.a. Folksam, IKEA, Samsung, ICA, Bosch, Siemens, Daniel Wellington, Zeta – Di Luca, SWATCH Group, Telia, IF Försäkringar, Oatly, IKANO, Axis Communication, Panduro och Tetra Pak.

Passion för YouTube, SEO & Content Marketing

Magnus stora passioner inom digital marknadsföring är YouTube, Google SEO, Inbound och Content Marketing. Han har egna sidoprojekt för att hålla sig uppdaterad och skapar ofta innehåll till podcasts, videos på YouTube, webinar och innehåll till webbplatser.

Föreläsare & Intressen

Magnus är van föreläsare och anlitas till företagsuppdrag men även av skolor som IHM Business School och Berghs School of Communication.
Förutom sin nästan ohälsosamma förtjusning i digital kommunikation, teknik, beteende så balanserar han detta med stort intresse för löpning, organiska te och HipHop.

Läs en intervju med Magnus här.

Certifieringar

Läs Magnus inlägg på bloggen!

AI Max i Google Ads

AI Max i Google Ads – Kom igång idag

Vad är AI Max i Google Ads? AI Max är Googles senaste innovation…

Träffa Ingrid – Paid Social och SEM-specialist på Topvisible

Ingrid heter jag och jag jobbar som Paid Social och SEM-specialist…
Share of Search är ett nyckeltal som bör mätas av CMO, VD och styrelse

Vad är Share of Search? Och så beräknar du varumärkeseffekten!

Share of Search (SoS) är ett av de viktigaste nyckeltalen inom…
Kampanjtyper Google Ads

Guide: Kampanjtyper i Google Ads

Vilken kampanjtyp ska du välja i Google Ads? Google Ads erbjuder…

Träffa Alexander– SEO-specialist på Topvisible

Från att resa världen runt som badmintonspelare till att analysera…

ChatGPT eller Firefly – vilket AI-verktyg är rätt för dig

ChatGPT eller Firefly – vilket AI-verktyg är rätt för dig? AI-genererade…

Vad är server-side GTM?

Spårning och webbanalys har förändrats de senaste åren. Begränsningar…

LinkedIn för B2B – Strategi, annonsering och optimering

LinkedIn är en av de bästa plattformarna för B2B-leadsgenerering.…

Träffa Jubin – Topvisibles nya praktikant!

Vem jag? Mitt namn är Jubin och jag är 22 år gammal. Jag…

Möt Sally – Topvisibles nya praktikant!

Vem är jag? Mitt namn är Sally och jag studerar till E-Commerce…

Säg Hej Till Maja – Vår Nya Praktikant!

Vem är jag?  Jag heter Maja Ternön, är 24 år gammal och…
Skriv engagerande webbtexter undvik klyschor

Så skriver du engagerande webbtexter

Klyschiga texter är ett vanligt problem på många företags…