Annonsera på Facebook – vi guidar dig!

Har du också hört att det är i princip nödvändigt att annonsera på Facebook för att nå ut? Det är faktiskt ganska nära sanning med de uppdaterade algoritmerna. I januari gick Mark Zuckerberg ut och meddelade att Facebook ska bli en plats för kontakt med nära och kära, snarare än en plats för företag och…

Läs mer

På äventyr i USA – Digital Summit Series Seattle

Då ska jag försöka sammanfatta första delen av min upplevelse av Digital Summit Series Seattle som jag och Fanny fick äran att besöka förra veckan. Det blev några dagar fullproppade med nya intryck, kunskap och inspiration. För att underlätta kommer jag dela upp i ett par inlägg då det blir för mycket att sammanfatta i…

Läs mer

Såhär skapar du Custom Audiences på Facebook

För ett tag sedan lanserade Facebook en nyhet som innebär att man nu kan bygga riktade målgrupper mot personer som på något sätt interagerat med ditt innehåll på Facebook eller Instagram, hur bra?! Jag tycker det är helt lysande med Custom Audiences på Facebook och har använt det massor när jag bygger nya kampanjer. Tänkte…

Läs mer

7 optimeringstips för dina annonser på Instagram

Att annonsera på Instagram blir mer och mer självklart. Annonserar man redan på Facebook är det ett naturligt steg att även lägga till Instagram som en placering. Man behöver inte ens ha ett Instagram-konto för att visa sina annonser på plattformen. Om du har börjat testa annonsering på Instagram, eller ska börja, här är våra…

Läs mer

Senaste uppdateringarna: Instagram Maj 2017

Den vana Instagramanvändaren har väl knappast missat gårdagens uppdateringar med Face Filters (hej Snapchat), “Rewind” som låter dig spela upp din video baklänges, den nya hashtag-stickern som ger dina tittare möjlighet att utforska liknande innehåll via din story samt den nya sudden i ritverktyget! Jag älskar Instagram (duh), så tänkte köra en snabb genomgång av de…

Läs mer

5 tips för att få större engagemang på Facebook

Vad är det egentligen som avgör hur stort engagemang ert innehåll på Facebook får? Ja, det är såklart en himla massa olika faktorer som påverkar, vissa kan ni kontrollera, andra inte. Det finns tyvärr inget universellt framgångsrecept som går att applicera på alla branscher. Det finns dock en hel del hygienfaktorer ni borde ha koll på…

Läs mer

Ett blogginlägg av en nyanställd

Att vara ny på jobbet och krävas på ett blogginlägg – om sig själv. Ångesten. Hur ska man börja? Vad ska man skriva om? Vad vill andra veta om mig? Jag kör en freestyle! Intro När alla andra åkte till Norge och jobbade på förskolor eller lager efter studenten, ja då sökte jag till universitetet….

Läs mer