Alessandro Lion

Alessandro Lion

Boka ett möte med Alesso!

Alesso har arbetat på båda sidorna av den digitala resan. Förutom marknadsföring utåt har Alesso i många år arbetat med att ta fram grafiskt material för såväl privatpersoner som företag. Han arbetar med fotografi, videoproduktion, webbdesign och grafisk design.

Just på grund av detta erbjuder Alesso en helhetslösning inom digitalt skapande såväl som digital marknadsföring.

Vägen hit

Med sin bakgrund inom arkitektur är Alesso van vid kreativt arbete såväl som strukturerat och ordnat underlag. Den vägen mynnade snabbt ut i en strävan att skapa mer “hands-on” vilket ledde till fotografi och videoproduktion. Områdena här var porträtt, produkt och reklamfilmer för digitala kanaler. Ofta används sådant material på hemsidor, så det var ingen slump att han började designa och bygga hemsidor som skulle vara logiska, intresseväckande och användarvänliga för besökaren.

Men allt detta skapande leder ofta till en och samma punkt – hur får vi materialet att synas?

Nu är vi framme vid den digitala marknadsföringen av allt möjligt skapande på sociala medier. Letar du efter en helhetslösning och någon som kan jonglera mer än ett par bollar så kan Alesso hjälpa dig!

Efter kl 17

Det är såklart inte bara jobb som finns här i livet, även om det ofta blir till längre än kl 17. På sin fritid umgås Alesso med sin familj och vänner, hunden eller lagar en god middag i köket. Precis som Alessos passion för digitalt skapande så har han även en stor kärlek för matlagning. Hittar ni inte honom där så finns det en stor chans att han är på padelbanan.

Hör av dig till Alesso om du behöver hjälp med grafiskt skapande eller marknadsföring av ert grafiska material!

Expertintervju med Alesso:

Läs Alessos inlägg på bloggen!

Share of Search är ett nyckeltal som bör mätas av CMO, VD och styrelse

Vad är Share of Search? Och så beräknar du varumärkeseffekten!

Share of Search (SoS) är ett av de viktigaste nyckeltalen inom…
Kampanjtyper Google Ads

Guide: Kampanjtyper i Google Ads

Vilken kampanjtyp ska du välja i Google Ads? Google Ads erbjuder…

Träffa Alexander– SEO-specialist på Topvisible

Från att resa världen runt som badmintonspelare till att analysera…

ChatGPT eller Firefly – vilket AI-verktyg är rätt för dig

ChatGPT eller Firefly – vilket AI-verktyg är rätt för dig? AI-genererade…

Vad är server-side GTM?

Spårning och webbanalys har förändrats de senaste åren. Begränsningar…

LinkedIn för B2B – Strategi, annonsering och optimering

LinkedIn är en av de bästa plattformarna för B2B-leadsgenerering.…

Träffa Jubin – Topvisibles nya praktikant!

Vem jag? Mitt namn är Jubin och jag är 22 år gammal. Jag…

Möt Sally – Topvisibles nya praktikant!

Vem är jag? Mitt namn är Sally och jag studerar till E-Commerce…

Säg Hej Till Maja – Vår Nya Praktikant!

Vem är jag?  Jag heter Maja Ternön, är 24 år gammal och…
Skriv engagerande webbtexter undvik klyschor

Så skriver du engagerande webbtexter

Klyschiga texter är ett vanligt problem på många företags…

Ökad tillgänglighet på webben

Att bygga ett öppet och inkluderande digitalt samhälle genom…

Guide: Performance Max – Så skapar & optimerar du dina assets [2024]

Performance Max är en kampanjtyp i Google Ads som använder…