Du kan nå beslutsfattare på ett företag, inom en bransch som har specifika intressen. Och du kan hitta nya prospects som påminner om dina kunder eller nå ut med ditt budskap till tidigare webbplatsbesökare.
Med över 630 miljoner användare världen över är LinkedIn en viktig plattform för många företag, både när det kommer till att hitta rätt personal och att nå ut till rätt personer med produkter och tjänster. LinkedIn är utsett till det främsta sociala nätverket för leadsgenerering.
Vill du komma igång med LinkedIn Ads och letar efter en samarbetspartner? Då har du hamnat helt rätt! Vi finns här för att hjälpa dig med allt ifrån att bygga en strategi för annonseringen till att ta fram smarta målgrupper och bygga riktigt bra annonser.
Genom annonsering med LinkedIn Ads kan du både vara väldigt specifik men även gå ut brett. Frågan är, vem du vill nå ut till med ditt budskap?
Intresset för LinkedIn ökar konstant, främst i storstadsregionerna men även i resten av landet. I Sverige har det sociala nätverket just nu 3,5 miljoner användare.
Annonsformat på LinkedIn
Möjligheterna med annonsering på LinkedIn är många. Precis som när du annonserar på Facebook så kan du välja att sponsra ett inlägg. Men du kan också välja att bygga företagets annonser från scratch. Det finns många olika valmöjligheter med LinkedIn Ads. Både när det kommer till målgruppsinriktning och annonsformat. De formaten som finns idag är:
Sponsrat innehåll
När du publicerat innehåll på din LinkedIn-sida kan du välja att sponsra det för att nå ut till en skräddarsydd målgrupp.
Sponsrade InMail
Via tjänsten sponsrade InMail når du ut till användare genom att skicka ut sponsrat innehåll direkt till deras inkorg på LinkedIn.
Textannonser
Du kan välja att bygga skräddarsydda textannonser som syns på valda placeringar i användarflödet.
Dynamiska annonser
Nå ut med ditt budskap till användaren med personaliserade annonser.
Vad kostar det att annonsera på LinkedIn?
Det finns ett par olika betalningsmodeller när det kommer till annonsering på LinkedIn. Du kan välja att betala per klick (CPC), per tusen visningar (CPM) och när du vill jobba med Sponsrade InMail betalar du för skickade mail som nått användaren (CPS).