Stort engagemang vid veckans Google AdWords-kurs med Minc-entreprenörer
I veckan som gick samlades tio entusiastiska entreprenörer från Minc för att lära sig hur man med Google AdWords kan attrahera nya kunder. Entreprenörerna hade varierande erfarenhet av Google AdWords och deras produkter och tjänster varierade exempelvis inom mat, hälsa, musik och vård. Engagemanget hos entreprenörerna var stort och de visade stort kunskapsintresse
Vanligt att man betalar för mycket vid Google AdWords
Ett av de vanligaste problemen när vi träffar företag som själv kör Google AdWords eller när vi tar över efter andra byråer är att kampanjerna har fel struktur. När man har fel struktur på sin kampanj så blir man oftast bestraffad av Google med lägre kvalitetsresultat på sina sökord och då innebär det att man betalar onödigt dyrt.
I värsta fall kan ett företag betala dubbelt så dyrt som de hade behövt om de hade strukturerat sina kampanjer rätt från början.
Lite feedback från Google AdWords-kursen
Kursen blev uppskattad av deltagarna och jag ser fram emot nästa vecka då vi skall ta oss an ständigt föränderliga ämnet sökmotoroptimering (SEO). Här är några av deltagarnas feedback på Google AdWords-kursen:
Bra att ni tog det från grunden men ändå kom in på ganska avancerade saker. Johan, Matdagboken.se
Utmärkt, handfast genomgång. Jens, ProReNata
Bra och relevanta exempel, pedagogiskt upplägg med lagom mycket information Jonas, Thinktrain
Magnus är väldigt duktig, pedagogisk och förtroendeingivande. Alex, Tunaspot.com
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Dela med dig av dina synpunkter!