Pontus Österlin

Träffa Pontus – vår nya Digitala Marknadsförare

Lästid: 2 minuter

Som mångårig egenföretagare har jag på senare år saknat kollegor, någon att bolla idéer med och vara en del av ett sammanhang. Så när jag fick ett erbjudande från Topvisible om anställning var det ett givet steg att ta.

Nu kan jag få mer utrymme för att ta tag i de kreativa idéer om marknadsföring, kundvård och företagande som jag tidigare haft svårt att hinna med.

I min roll som digital marknadsförare kommer jag att kunna fokusera 100% på att öka kundernas kunskap inom digital marknadsföring och arbeta med att utveckla deras närvaro på internet.

Och så fantastiskt att ha en hel säljavdelning som konstant ser till att det finns utmanande och roliga uppdrag att ta tag i.

Vad är jag bra på?

Min bakgrund som egenföretagare innebär att jag fått en väldigt bred kunskap inom digital marknadsföring. Allt från Content Marketing och Marketing Automation till att bygga och analysera webbplatser. Jag är snabb på att sätta mig in i vad som är viktigast för en kund och kan lära ut grunderna på ett pedagogiskt sätt.

De kurser som jag hållit sedan 2009 för alla möjliga sorters företag har gett mig insikten att den gemensamma nämnaren är brist på tid. Du behöver kunna prioritera dina åtgärder och satsa på det som ger bäst resultat.

Jag använder mig därför av en metod som jag själv tagit fram som jag kallar SEMI. Den står för Störst Effekt med Minsta Insats. Och att börja bygga din online närvaro med denna metod som grund tror jag är vägen till framgång.

Vad brinner jag för?

Att vår ledstjärna här på Topvisible är ‘Vi älskar att lyfta människor och företag’ tycker jag är toppen. För jag brinner verkligen för att hitta det mänskliga i allt det digitala.

Ibland får jag höra från kunder ‘Vår bransch är så tråkig – det är omöjligt att ta fram inspirerande innehåll för oss’. Visst kan det vara en utmaning ibland, men om vi bara inser att det är människorna som utgör företaget och det är människor bakom alla affärer, så blir det mer inspirerande. För människor är aldrig tråkiga.

Det går att hitta fantastiska historier överallt. Och med humor, intelligens och ärlighet kommer man längst, enligt mig.

Vad gillar jag att göra på fritiden?

På fritiden spenderar jag tiden med min fru och våra två döttrar som är fem och sju år gamla. Och får jag en stund över så påtar jag gärna i trädgården om årstiden tillåter eller njuter av en god bok eller en spännande film. Gärna med en skål ostbågar till.

Jag älskar att plocka upp all fallfrukt – not!


Behöver du hjälp att komma igång med digital marknadsföring? Kontakta oss direkt!

 


Pontus Österlin

Pontus brinner för att hitta det mänskliga i allt det digitala. Digital marknadsföring tycker han fungerar bäst när den utgår från människor och är ärlig, rolig och intelligent.
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *