TopVisible byter företagsnamn – blir SemiTopVisible

Lästid: < 1 minut

 

Den erkända sökbyrån TopVisible överger sitt tidigare företagsnamn. Det står klart efter att byråns VD Maria Eckerwall presenterat en kommuniké nu på morgonen. 

Det är den ökande konkurrensen på Google och ett annat synsätt på den tidigare placeringshetsen som föranlett förändringen.

”Det viktiga, tycker vi, är att alla är med. Lite som i telefonkatalogen, placeringen är inte så viktig, du finns ju med på en rad”, säger VD Maria Eckerwall.

Linus Larsson, SEO-konsult på byrån instämmer.
”Vi kände att företagsnamnet byggde upp en förväntning som inte var relevant. Att synas på ”toppen” är svårare och mindre viktigt på dagens Google.”

Det nya bolagsnamnet SemiTopVisible är alla väldigt nöjda med. Namnet förmedlar tydligt att de översta placeringarna inte alltid är det mest önskvärda, utan att komma halvvägs dit är gott nog. Dessutom integreras bokstäverna SEM som står för Search Engine Marketing. Logotypen förväntas uppdateras i samband med en nylansering av webbplatsen innan 21 april.

Vill du också jobba med ett semi-toppen-gäng? Vi kan hjälpa er nå halva vägen! Maila oss idag så berättar vi hälften om oss.


TopVisible

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *