TopPicks

Digitala Nyheter v.50: Topvisible’s TopPicks

Publicerat av

Välkommen till Veckans Digitala Nyheter! Varje vecka snappar vi upp de allra mest intressanta digitala nyheterna från branschen, vi sammanfattar dessa och delar sedan med oss av det till er. Saknar ni något? Kommentera gärna!

Läs vårt senaste blogginlägg: “Videomarknadsföring – Kundcase”

🎬 Avsnitt 3 av TopPicks finns nu på YouTube!
Denna gång snackar vi det om senaste inom Sociala Medier. Häng med!


Googles grundare – lämnar ifrån sig VD-rollen

 google-grundare-lämnar-vd-rollen

Googles grundare, Larry Page och Sergey Brin, kliver ner från sina roller och överlåter VD-skapet av Alphapet till Sundar Pichai. Larry och Sergey kommer fortsätta att vara anställda i företaget och vara med i ledningsgruppen. Läs hela artikeln här.

Google Maps – visar upplysta gator

Google Maps visar upplysta gator

Google Maps testar att lansera en funktion för att visa upp belysta gator. Detta för att kunna öka säkerheten för de som ska hem efter mörkrets inbrott. Läs hela artikeln här.

Instagram – skarpare åldersgräns

instagram inför skarpare åldersgräns

Instagram kommer från och med nu börja begära att nya användare anger ålder när de skapar nya konto. Detta är främst till för att skapa åldersanpassade-upplevelser. En användares ålder kan producera olika rekommenderade sekretessinställningar eller generera information i appen om att hålla sig säker online, berättar Instagram i en artikel. Läs hela artikeln här.

Messenger – testar skärmdelning

Facebook-Screen-Sharing

Facebook gör mycket för att utveckla sina tjänster och Messengerplattformen är inte undantagen. Senaste skvallret är att man just nu testar en skärmdelningsfunktion i Messenger. Läs hela artikeln här.

Snapchat – ta din selfie till en ny nivå

Snapchat släpper beta

Snapchat släpper nu en beta med möjligheten för användare att applicera sina selfies i roliga videos. Detta kan man så klart sedan posta och dela med sina vänner. Läs hela artikeln här.

Google Ads – lanserar ”explanations”

Google-Ads-Explanations

Med denna nya funktion, “explanations”, kan du få djupare insikter om specifika områden. Tex. om kostnaden stigit under en specifik period kan ”explanations” ge dig information om vad som lett till den ökade kostnaden. Är det ökad konkurrens, ökat intresse för sökordet etc. Läs hela artikeln här.

Google Ads – optimeringsresultat

Google Ads’ Optimization

Nu kan man se optimeringsresultat för displaykampanjer i Google Ads. Tidigare har detta endast varit tillgängligt för sök- och shoppingkampanjer. Du får poäng för hur bra kampanjen är men också tips för hur du kan optimera den till det ännu bättre. Läs hela artikeln här.

Google testar paketspårning – direkt i SERPen

spåra paket direkt i serpen

Enligt Search Engine Land testar Google just nu att lägga till paketspårning direkt i sökresultatet. Detta innebär att vi kan fylla i spårningsnummer och företag direkt i söket och få fram var paketet befinner sig just nu. En funktion som vi ser fram emot och tackar för! Läs hela artikeln här.

Rapportering från tomteverkstan

rapportering från tomteverkstaden

I år kan vi få liverapportering från tomtens verkstad och Nordpolen. Det ser Google till! Har du Google Assistant? Testa att säga “Hey Google, what’s new at the North Pole?” – varje dag får vi nya rapporter! Läs hela artikeln här.


Dela gärna!

Tags: ,

Tags: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *