TopPicks

TopPicks v.48 Topvisible Snackar Digitala Nyheter

Publicerat av

Välkommen till veckans Digitala Nyheter! Varje vecka snappar vi upp de allra mest intressanta digitala nyheterna från branschen, vi sammanfattar dessa och delar sedan med oss av det till er. Orkar ni inte läsa? Då kan ni luta er tillbaka och lyssna på digitala nyheter via vår YouTube-kanal eller på vår poddDet finns något för alla! 👏

Läs vårt senaste blogginlägg: “Våra bästa Konferenstips 2020!”

Nielsen Norman Group släpper UX-rapport om Googles SERP

Nielsen Norman Group släpper UX-rapport om Googles SERP

Hur beter sig användarna egentligen i sökresultatet? Vad klickar vi på, vad tittar vi på och vad fångar egentligen ögat? Nielsen Norman Group har släppt en omfattande UX-studie om detta som bland annat visar att 74% läser en featured snippet om sådan finns. Studien visar även att ju fler features* som visas i SERPen, desto mer utspritt blir vårt fokus. Den så kallade “pinball effekten”. Läs hela artikeln här.

*till exempel annonser, featured snippets, bilder eller Google My Business.

Google Ads – få tillgång till mer data

Google Ads få tillgång till mer data

Google Ads kommer nu förse annonsörerna med mer transparens kopplat till olika Smart Biddings budstrategier. I rapporten om budstrategi ska annonsörerna nu kunna se vilka signaler som driver bäst resultat för deras kampanjer. Läs hela artikeln här.

YouTube Masthead – går globalt

Youtube-Masthead

YouTube Masthead på TV har nu rullats ut globalt. De släppte betan i september och den föll väl ut. Så nu finns alltså Mastheads globalt. Läs hela artikeln här.

Google Earth – skapa egna stories

google-earth

Nu kan vem som helst göra en egen story i Google Earth. Skapa egna guidade turer och dela med andra. Det går även att göra collabs. Läs hela artikeln här.

Facebook – meddelar om ny säkerhet

facebook security

Facebook lägger till nya alternativ för varumärken för att kontrollera annonsplaceringar. De har meddelat en ny uppsättning verktyg för varumärkessäkerhet som gör det möjligt för företag att bättre kontrollera var deras annonser visas i Facebooks olika nätverk för annonsleveranser. Läs hela artikeln här.

Google – Recept Rich Result Preview

Google testar en ny förhandsgransknings-funktion för receptresultat. Ännu ett test för att försöka hålla kvar alla i sökresultatet. Du kan alltså klicka på Preview och få ta del av receptet utan att bli skickad vidare till en annan webbplats. Läs hela artikeln här.

Årets julklapp – Hiss eller diss?

Jag tror ingen har lyckats undgå att mobillådan blev utsedd till årets julklapp 2019 av HUI. Jag tror heller ingen har lyckats undgå hur företag efter företag har passat på att rida på denna våg. Det har minst sagt varit delade meningar om mobillådan. Jag tycker i alla fall inlägg likt Elgigantens ovan är fantastiskt roligt! Läs mer om årets julklapp här.


Dela gärna!

Tags: ,

Tags: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *