TopPicks

TopPicks v.33: Topvisible Snackar Digitala Nyheter

Publicerat av

Välkommen till veckans digitala nyheter! Känns det ändå inte rätt härligt att vara tillbaka efter semestern? Min semester är över och rutinerna håller på att falla tillbaka, framförallt är det kul att grotta ner sig i alla digitala nyheter som kommit 🤩

Medan ni tar er igenom er inkorg så står vi för uppdateringen av den digitala branschen. Låt oss uppdatera er från veckan som gått. Häng med!

Google – visar Podcasts i sökresultatet

Digitala Nyheter

Vi har tidigare i år läst om att Google skulle börja visa podcasts i sökresultatet. Nu händer det! Söker du efter en podcast kommer det alltså nu komma upp som en egen karusell och det kommer även gå att lyssna på dem direkt. Läs mer om detta här.

Gallery Ads – har släppts på Google Ads Sverige

digitala nyheter

Gallery Ads är en svepbar, bildbaserad annonsenhet som visas högst upp i sökresultaten. Det är utformat för att hjälpa företag att visa upp sitt varumärke visuellt där upp till 8 bilder kan läggas till. Varje bild kan ha en unik bildtext och en CTA knapp kan användas i slutet av galleriet. Läs hela artikeln här.

Creator Studio Instagram – nu kan du schemalägga inlägg

digitala nyheter

Facebook integrerar Instagram i Creator Studio! Vilket innebär att du nu (äntligen) som administratör kan schemalägga och publicera dina inlägg utan onödiga tredjepartslösningar. Creator Studio för Instagram kommer även ge dig tillgång till insights och hantera all inbound och outbound kommunikation direkt från datorn. Direkmeddelanden har tidigare bara gått att hantera via mobilen. Läs mer här.

Googles bildsök – får ny design

digitala nyheter

Google har gjort ändringar i gränssnittet vid bildsökning. Detta är något som främst märks när man använder desktop. När man klickar på en bild får man nu upp den i en sidopanel. Man kan även få upp information om ingredienser, pris eller annat. Det har också blivit en hel del smidigare gällande navigeringen i bildsöket. Läs hela artikeln här.

YouTube Masthead – nu tillgängligt med CPM

digitala nyheter

Man kan nu annonsera på Youtubes Masthead med budgivningsstrategin CPM. Masterhead Ads visas högst upp på YouTubes första sida. Läs mer om denna möjlighet här.

Facebook – lanserar separat nyhetsflik

Digitala Nyheter

Under hösten kommer Facebook lansera en egen flik för nyheter, så kallade tillförlitliga nyheter. Läs hela artikeln här.

”Det är viktigt för mig att vi hjälper folk få tillförlitliga nyheter och hittar lösningar som hjälper journalister runtom i världen att göra sitt viktiga arbete” / Säger Mark Zuckerberg


Ha nu en skön vecka! / Caroline 🙂

Dela gärna!

Tags: ,

Tags: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *