Lär känna Fanny Hansson

Lär känna Fanny Hansson – vår Google Ads expert

Publicerat av

Direkt efter examen blev Fanny anställd på Topvisible. Idag har hon etablerat många kundkontakter och älskar att få arbeta med det digitala. Hemma har hon en skosamling (läs: 80 par skor) som troligtvis chockar vem som helst. Häng med och lär känna Fanny lite bättre 😀


Hur kom du i kontakt med Topvisible första gången?

Det var via skolan när jag skulle ut på praktik. Jag kommer ihåg att jag sökte runt lite och hamnade rätt fort på ett blogginlägg på Topvisibles webbplats.

Jag blev hooked.

Jag hade två praktikperioder här och redan efter första perioden var det lite snack om framtiden och möjligheter som fanns för mig. Jag såg en stor möjlighet att lära mig en massa på TopVisible men tanken var nog inte att jag skulle arbeta så specifikt inom denna bransch. Men jag trivdes väldigt bra hos TopVisible pågrund av arbetsmiljön och människorna i en kombination med roliga arbetsuppgifter så det kändes helt självklart att stanna.

Hur ser en typisk dag på kontoret ut?

Oj. Väldigt, väldigt varierande. Jag jobbar dagligen med kunder, främst hjälper jag till med optimering, analys och att skapa strategier.

Vad är roligast då?

Variationen. Jag skulle inte trivas med att jobba med exakt samma sak varje dag.

Att bygga relationer med mina kunder älskar jag. Det är jättekul att få komma med ny kunskap till ett företag. Men det absolut roligaste är att få jobba strategiskt, där finns den främsta möjligheten att påverka.

Vad är det roligaste med digital marknadsföring?

Den ständiga förändringen. Man drar sig liksom lite i håret, det går inte att bli fullärd men det är det som är så spännande.

Hur hamnade du på det här spåret?

Min utbildning var väldigt bred och det genomgående var service, både inom produkt och tjänsteutbud. Jag läste en mix mellan marknadsföring och projektledning.

I mitt arbete idag handlar en stor del om just service och förståelsen för arbetet mot kund. Jag älskar att arbeta tillsammans med kunden och tillsammans nå mål.

Vad motiverar dig?

Jag är en siffermänniska. Siffror, analys och resultat är det som får mig motiverad. Ser jag ett bra resultat så blir jag pepp. En nöjd kund räcker inte alltid för mig.

Jag vill ha en nöjd kund och riktigt bra resultat!

Vad är din främsta kompetens?

Gud vilken svår fråga. Jag tycker att jag är bra på att ta människor. När det kommer till en kundrelation så tycker jag själv att jag är duktigt på att möta kunden och vara lyhörd.

Jag har hört att du är bra på att shoppa sneakers också?

Japp. Det stämmer väldigt bra. Jag delar gärna med mig av trips & tricks kring sneakers-världen.

Hur många sneakers har du?

Hm, svårt att säga. Om man räknar skor överlag så har jag cirka 80 st.

What. Du skojar!?

Nej. Det är sant. Bra förvaring och säsongsorgansiera är receptet för ordning och reda där hemma. Hälften av mina skor är sneakers.

Finns det något speciellt du kommer ihåg från tiden på Topvisible?

Jag tänker nog bara på hur mycket skratt vi har här. En otroligt lättsam och skön arbetsmiljö. Det var en av anledningarna att jag fastande här. Människorna, arbetssättet och den möjligheten som ges att växa.

Vi är som ett gäng kompisar som hjälps åt.

Vad gör du om 10 år?

Jag har alltid velat starta eget, vad vet jag inte och det behöver inte vara just inom 10 år men någon gång vill jag ha ett eget företag.

Kommer det vara inom digital marknadsföring?

Absolut, i någon form. Eller rättare sagt jag kommer nog alltid arbeta med digital marknadsföring om inte annat för att promota mitt eget företag.

Charkbricka eller lösgodis?

Lösgodis! Alltså det är ju choklad, choklad, choklad. Sen får det ju gärna slängas in lite saltlakrits och surt.


Fanny har alltid tid för att snacka digital marknadsföring eller sneakers, kanske framförallt best practice för skoförvaring! Hör av er 👋

Dela gärna!

Tags: ,

Tags: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *