Fanny Bjuväng

Lär känna Fanny Bjuväng – stjärna i Content Marketing

Lästid: 3 minuter

Fanny är en fena på att skriva texter – nämn allt ifrån bilar och växter till industrimaskiner och hon lyckas alltid skriva engagerande innehåll. Hon är dessutom ett kreativt bollplank! Här får du chansen att lära känna Fanny lite bättre och ta del av hennes tre absolut bästa tips för att lyckas digitalt, häng med!

Berätta lite om dig själv!

Jag är en (snart!) 40-årig östgöte som bott i Skåne i nästan 18 år. Jag bor utanför Malmö med min man och mina två vilda barn. Jag har tidigare pluggat konst, konsthistoria och webbkommunikation och kan därför titulera mig själv som både konstvetare och webbkommunikatör.

Vad gör du på Topvisible?

Jag jobbar som digital marknadsförare och arbetar främst med sociala medier och med att skriva content och copy åt kunder, något som jag tycker är jätteroligt!

Varför sökte du dig till Topvisible? 

Jag gjorde min avslutande praktik på Topvisible när jag pluggade webbkommunikation och trivdes jättebra! Så när jag väl fick ett erbjudande om att jobba på Topvisible tog jag den chansen direkt. Den härliga arbetsmiljön, supertrevliga kollegor och roliga och utvecklande arbetsuppgifter är ju ett vinnande koncept som man inte kan tacka nej till!

Fanny Bjuväng

Vad drivs du av? 

Av kreativitet, nyfikenhet och av en stor vilja av att hela tiden vilja lära mig mer, utvecklas och bli bättre på det jag jobbar med.

Vad gör du när du får skrivkramp? 

Bara kör på! Men om jag får rejäl skrivkramp så försöker jag att hitta på något helt annat en stund – Ta en promenad ute i naturen och lyssna på riktigt bra musik, då brukar alltid nya idéer dyka upp!

Skrivandet är ungefär 90% arbete och 10% inspiration (om man har tur!)

Fanny Bjuväng

Vad var ditt drömyrke när du var liten? 

Jag ville bli författare, konstnär och ballerina. Nu har jag fått ägna mig åt både skrivande och konst så nu är det bara danskarriären kvar. Jag tänker att jag kan vänta med den tills dess att jag blir pensionär, då ska jag bli världens äldsta Prima Ballerina! 

Vad gör du när du inte jobbar?

Hänger med min familj och mina vänner! Gärna ute i naturen eller hemma på de östgötska slätterna. Annars så kan man hitta mig i mitt växthus i min trädgård eller i farten med att planera något nytt inredningsprojekt.

Dygnets timmar räcker oftast inte till åt allt som jag vill ägna mig åt när jag är ledig.

Fanny Bjuväng

Vad är din främsta kompetens? 

Oj vad svårt! Men jag skulle nog ändå säga att det är min kreativitet.

Den gör att jag alltid känner att det mesta går att lösa på ett eller annat vis. Hamnar jag t.ex. i ett dödläge i ett projekt så testar jag bara en annan väg, tills dess att jag har löst problemet eller hittat ett nytt sätt att lösa det på.

Vad är det roligaste med ditt jobb? 

Att det är så varierat och att jag får ägna mig åt det som jag tycker är allra roligast varje dag–  att få skriva! Att jag har härliga kollegor och att det ofta bjuds på god fika på jobbet är ju dessutom världens bästa bonusar!


Tre tips för att lyckas digitalt! 

⭐️  Lär känna din målgrupp! 

Om du inte har koll på vem du vänder dig till – På vilka plattformar din målgrupp finns, hur de pratar och agerar etc. – vet du inte heller vilket content som de efterfrågar. Se till göra en grundlig målgruppsanalys och att du sedan anpassar allt ditt material till kunden för att kunna nå ut till denna.

⭐️ Sätt en strategi och håll dig till den.

Ställ dig först frågorna: Vad vill jag uppnå med att synas digitalt -Vad vill jag åstadkomma och hur når jag dit? För att du ska kunna nå dit du vill måste du ha en plan, en strategi för hur du ska jobba. När strategin väl är satt, ha lite is i magen, det kan ta tid innan du ser effekterna och får mätbara resultat av ditt arbete.

⭐️  Ha kul!

Om du gillar och tror på det du jobbar med så kommer det att lysa igenom i det content som du producerar. Vilket gör att detta också blir mer trovärdigt och når fram lättare till kunden. Så släpp loss din kreativitet och njut av processen!

 

Vill du prata mer med Fanny eller få hjälp med din content marketing? Spana in hennes LinkedIn eller kontakta henne här



Caroline Skogh

Caroline brinner för kommunikation och människor. Hennes främsta kompetens är Inbound Marketing och allt som hör där till. Det som är extra roligt i arbetet är just att få jobba med HubSpot, Marketing Automation och synlighet genom hela kundresan.
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *