Lär känna vår nya praktikant – Gabriel Aas

Lästid: 2 minuter

Mitt namn är Gabriel Aas och jag studerar till Digital Analytics Specialist på IHM Business School.

Om mig:

Jag är 25 år gammal och är bosatt i Lund! Jag växte upp i Göteborg från det att jag var ett år gammal, men föddes faktiskt i Oslo och har en norsk far. Jag har fyra syskon, varav två är adopterade från Kina. Efter att jag tog studenten 2016 arbetade jag på diverse arbetsplatser, med olika arbetsuppgifter. Därefter bestämde jag mig år 2019 för att ta flyttlasset till Lund och började studera en kandidat i Medie- och kommunikationsvetenskap som jag tog examen från 2021. Därefter valde jag att hoppa på utbildningen inom digital analys, då detta breddade min kompetens inom digital analys och för att det verkade vara ett spännande yrke! På fritiden försöker jag träna när motivationen finns och umgås mycket med min nyblivna sambo. Utöver det är jag fortsatt lite aktiv inom Lunds studentliv och lägger en hel del til där när tillfälle finns. Jag är en stor sportnörd och försöker titta på så mycket sport som möjligt, allt från curling till fotboll funkar! Såklart blir det även mycket serier av olika slag med min sambo. Jag älskar att ha långa middagar med mina vänner och att helt enkelt vara så social som möjligt och träffa massa nya människor!

Varför Digital Analys?

Jag tog min examen under coronas storhetstid och insåg rätt snabbt att det skulle bli väldigt svårt att få jobb direkt. Jag funderade ett tag och insåg att det var en bra idé och möjlighet till att fortsätta studierna och bredda mig inom ett ämne jag tidigare inte hade kompetens inom. Jag valde mellan digital marknadsföring och digital analys men valet föll på digital analys då detta verkligen kändes som ett framtidsyrke. Då det digitala samhället är i ständig utveckling så kommer vår kompetens behövas, vi får lära oss program och färdigheter som många företag är i stor behov av och det känns väldigt kul att verkligen få vara med om framtiden inom digital marknadsföring! Jag gillar integrationen med människor och tycker det är väldigt intressant med att försöka analysera människors beteende och hur man som företag kan gynnas positivt av att göra justeringar som innebär fler konverteringar!

Varför blev det Topvisible?

Precis som för Christian hade jag Niklas Aronsson i en av våra första kurser och jag insåg rätt snabbt att det verkligen är en bra plats att få arbeta på. Jag valde att söka till Topvisible direkt och blev väldigt glad när jag fick höra att jag skulle få möjligheten att göra min praktik här! Jag hoppas att få lära mig och bidra med så så mycket som möjligt och längtar att få suga i mig all kunskap jag bara kan på en sån fantastisk praktikplats!

Lägg gärna till mig på Linkedin