Föreläsare
Vi älskar verkligen att föreläsa. Är du ute efter en inspirerande och kunnig föreläsare inom digital marknadsföring? Då har du hittat helt rätt!
Seminarium och föreläsningar är ett underbart sätt att inspirera ett team, en grupp eller ett företag. Vi blir ofta anlitade för att föreläsa internt på företag som en del av en utvecklingsdag eller kick-off.
Vi blir också ofta inbjudna att tala i olika forum som till exempel inkubatorer och olika företagskonstellationer. För att inte glömma våra egna frukostseminarium, ToppenMorgon. Vi lägger alltid stor vikt vid att förstå vem som sitter i publiken för att hitta rätt exempel och motivationsfaktorer.
En föreläsning kan utformas på olika sätt. Inspirationsföreläsningar har som syfte att väcka intresse och nyfikenhet – lyssnarna ska gå därifrån och fundera och tänka på vilka möjligheter som har öppnats för dem. Ett exempel på en föreläsning i denna genre är “Trendspaning inom Digital Marknadsföring”. En annan form av föreläsning kan vara “5 tips för att komma igång med Videoannonsering”. Här önskar vi att publiken ska anteckna och fotografera febrilt för att sedan gå tillbaka till sitt kontor och kasta sig över sina konton och implementera nya idéer!
Dessa föreläsningar kan variera från 30 minuter till ett par timmar – allt utifrån vad eventet har för mål och förutsättningar. Vi har möjlighet att hålla föreläsningar här på vårt kontor i centrala Malmö, men har inga problem att resa ut till er!
Vi andas digital marknadsföring. Vi arbetar dagligen med SEO, Google Ads, Sociala Medier, Digital Analys, Videomarknadsföring, Content Marketing och Inbound Marketing. Och när det dyker det upp nyheter inom branschen är vi snabba att hoppa på!
Exempel på föreläsningar som vi har genomfört under åren:
De flesta av oss anställda på Topvisible trivs med att föreläsa – vissa mer än andra såklart! Några av oss har säkert hundra föreläsningar och utbildningar bakom oss vilket innebär att vi är vana vid att tala till olika publiker och sammansättningar av personer.
Vi förstår också att det är stor skillnad på att föreläsa inför en publik med 500 eller 10 åskådare. Båda funkar bra, vi anpassar oss! Eftersom vi även arbetar mycket med utbildningar och workshops är de flesta av oss vana vid att lägga stor vikt vid den pedagogiska biten i allt vi gör. Detta gör att informationen vi förmedlar ofta går fram på ett tydligt och bra sätt.