TopPicks v. 46: Topvisible Snackar Digitala Nyheter

Välkommen till veckans digitala nyheter! Som vanligt fortsätter den digitala världen att uppdateras och ständigt förändras – fantastiskt tycker vi. Här delar vi med oss av digitala nyheter som vi har snappat upp under veckan. 🎬 Glöm inte att följa vår YouTube-kanal där vi månadsvis delar med oss av digitala nyheter. I vårt senaste avsnitt…

Läs mer

TopPicks v. 45: Topvisible Snackar Digitala Nyheter

Välkommen till Veckans Digitala Nyheter! Denna veckan tar vi upp Google My Business, Plugin till WordPress, Twitter, Microsoft Ads och emojis som förbjuds av Facebook. I slutet delar vi även med oss av några extra tips! Läs vårt senaste blogginlägg: “Så skriver du riktigt bra blogginlägg – Steg för steg” ✔️ Avsnitt 2 av TopPicks…

Läs mer

Annonsera på Instagram – i appen!

Annonsera på Instagram är superenkelt. Vi tycker därför det är dags för en crash course i ämnet! Den vana annonsören vet att man kan skapa annonser på Instagram både via Facebook Ads Manager och/eller direkt i Instagramappen på telefonen. Där finns några skillnader i funktionalitet när man gör på det ena eller andra sättet. I…

Läs mer

Google BERT: Den största uppdateringen av SERPen på 5 år!

Google gör stora förändringar just nu i hur de visar sökresultaten för användarna. Faktiskt de största förändringarna som skett under de senaste fem åren. Med Google BERT, företagets nya mjukvara kommer användarna att få ett bättre sökresultat då Google med BERT bättre förstår vad det är vi är ute efter. Hur påverkar Google BERT sökresultatet?…

Läs mer

TopPicks v.43: Topvisible Snackar Digitala Nyheter

Välkommen till veckans Digitala Nyheter! Denna veckan snackar vi bland annat nya funktioner i Google Ads, LinkedIn, Instagram och ICA som har skaffat en virtuell bebis! Du vet väl att vi även delar TopPicks månadsvis på vår YouTube-kanal? Spana in senaste avsnittet här. 😀 Läs vårt senaste blogginlägg: “Video Marketing” Google Ads – Lead Form…

Läs mer

Video Marketing

Från dyr TV-reklam till idag har vi tagit oss framåt med full fart. Det mesta har förändrats, tidigare vann den som har störst plånbok, flest resurser och mer specialkompetens som antingen fanns inom teamet eller köptes in via stora produktionsbolag som sålde tv-reklam på löpande band. Vi fann oss begränsade med möjligheter att ta saken…

Läs mer

Svenskarna och internet 2019: Våra take-aways!

I veckan som gått sedan Internetstiftelsen släppt sin årliga rapport Svenskarna och internet har vi kunnat läsa sensationella rubriker i många tidningar som “Sociala Medier har peakat”, “Larm: En miljon svenskar lever i utanförskap” och “Mobilspel meningslösa”. Vi ville såklart höra direkt ifrån källan hur de tolkar rapporten. Därför besökte vi under eftermiddagen Internetstiftelsens egen…

Läs mer