Så här skapar du målgrupper på Facebook

Undrar du hur man bygger målgrupper på Facebook och Instagram? Undra inte mer! En av de stora fördelarna med att annonsera på Facebook och Instagram är ju som bekant att man kan rikta sig mot väldigt specifika målgrupper. Det här är en stor fördel för många annonsörer som vill nå en viss typ av personer…

Läs mer

Digitala Nyheter v.7: Topvisible’s TopPicks

Välkommen till veckans digitala nyheter! Varje vecka snappar vi upp de allra mest intressanta nyheterna från den digitala världen. Vi sammanfattar det och delar sedan med oss av det till er! 🙂 Saknar ni något? Kommentera gärna!  😮 Google slutar stödja tredjepartscookies – läs vår artikel här. Det snackas så klart digitala nyheter på vår Youtube-kanal…

Läs mer

Cookies – Google slutar stödja tredjepartskakor

Cookie – den omtalade, lätt förvirrande men ack så nödvändiga kakan. Jag tror de flesta har hört om cookies innan. Det finns ätbara oftast supergoda cookies och så det finns två olika cookies på Internet – förstaparts- och tredjepartscookies. Men år 2022 kommer Google sluta stödja tredjepartscookies. Vad kommer detta innebära för oss som jobbar…

Läs mer

Digitala Nyheter v.6: Topvisible’s TopPicks

Välkommen till veckans digitala nyheter! Varje vecka snappar vi upp de allra mest intressanta nyheterna från den digitala världen. Vi sammanfattar det och delar sedan med oss av det till er! 🙂 Saknar ni något? Kommentera gärna! Vårt senaste inlägg: “Vad betyder avvisningsfrekvens i Google Analytics?” Vi snackar så klart digitala nyheter på vår YouTube-kanal 👇…

Läs mer

ToppenMorgon: Webbtrender 2020 med Odd Hill

Årets första ToppenMorgon har gått av stapeln. Det var fullt hus med morgonpigga människor, det bryggdes kaffe nonstop och vi blev inspirerade av våra vänner på Odd Hill som intog ToppenMorgon-scenen. Hampus och Michelle delade med sig av 9 webbtrender för 2020, det snackades design, teknik och content. Här kommer vår recap från föreläsningen! Vad…

Läs mer

Vad betyder Avvisningsfrekvens i Google Analytics?

I dagens blogginlägg tänkte jag dela med mig om vad avvisningsfrekvens även kallat bounce rate i Google Analytics betyder och några tips på hur ni kan använda denna KPI (key performance indicator) för att optimera er webbplats och era marknadsinsatser. Vi börjar med: Vad är Google Analytics? Google Analytics är ett gratisverktyg som gör det…

Läs mer

Digitala Nyheter v. 5: Topvisible’s TopPicks

Välkommen till Veckans Digitala Nyheter! Varje vecka snappar vi upp de allra mest intressanta nyheterna från den digitala världen. Vi sammanfattar det och delar sedan med oss av det till er! 🙂 Läs vårt senaste blogginlägg: “20 tips till företag på LinkedIn” Vi snackar även digitala nyheter på vår YouTube-kanal. I detta avsnitt lyfter vi Googles uppdatering “January Core…

Läs mer

Jobba 4 dagar – Ledig 3 – Dröm eller verklighet?

Topvisibles anställda erbjuds nu att ändra sin vanliga 5-dagars jobbvecka till 4 dagar! Detta gör vi för att ge möjligheten till ökad personlig utveckling och få ihop det berömda vardagspusslet. Genom att få vila från arbetet 3 dagar i sträck tror vi att det ger ger möjligheter till återhämtning på ett annat sätt än den…

Läs mer

20 Tips Till Företag På LinkedIn

LinkedIn är numera en viktig källa för leads och exponering, främst för B2B företag men även privatpersoner som vill skapa sig ett namn. Att bygga upp er företagsprofil är inget som händer över en natt – det kräver arbete. De som gör det bra blir belönade med engagemang i form av likes, kommentarer och delningar,…

Läs mer