Hej! PPC-praktikant Victor här.

Hej PPC-praktikant Victor här! Mitt namn är Victor Palmgren, jag är 25 år ung avdankad lagerarbetare som valt att hoppa på tåget som går mot den digitala världen. Född och uppvuxen i Lomma och har läst ett år på Malmö högskola på informationsarkitekt-programmet, tills jag insåg att det var för mycket programmerande. Jag bestämde mig för att gå…

Läs mer

Om varför SSL-certifikat är något för er!

Efter två månader i skolan är jag, Mattias tillbaka på TopVisible för att göra min sista praktik innan jag tar examen till sommaren. Förra terminen gjorde jag min praktik med inriktning på SEO. För att läsa mina inlägg som jag skrev i höstas så hittar du de här; Externa länkar och SEO praktikant. Denna gången kommer…

Läs mer

13 Tips för en lyckad Content marketing strategi

”The best marketing doesn´t feel like marketing” – Tom Fishburne Ni har kanske redan bra content, men varje minut varje dag är det 701.389 inloggningar på Facebook, 2.78 miljoner videovisningar på Youtube, 150 miljoner email som skickas och 972.222 swipes på Tinder. Och detta är bara ett fåtal kanaler uppräknade. Vilket innebär att innehållet ni…

Läs mer

Pinterest-guide: Så når du köpstarka användare!

Pinterest har 110 miljoner användare per månad och ligger idag på 9:e plats av våra mest använda sociala medier. Många företag som använder Pinterest för annonsering och att driva organiska köp beskriver plattformen som det sociala media som driver mest försäljning av alla. Det låter väl bra! Så hur använder en Pinterest? “Pinterest är den…

Läs mer

5 tips för att få större engagemang på Facebook

Vad är det egentligen som avgör hur stort engagemang ert innehåll på Facebook får? Ja, det är såklart en himla massa olika faktorer som påverkar, vissa kan ni kontrollera, andra inte. Det finns tyvärr inget universellt framgångsrecept som går att applicera på alla branscher. Det finns dock en hel del hygienfaktorer ni borde ha koll på…

Läs mer

Lina – TopVisibles nya SEO praktikant

Hej Mitt namn är Lina Rosell och jag kommer under de närmsta tio veckorna att utföra min LIA hos Topvisible. Här hos TopVisible fokuserar jag på SEO (eller sökmotoroptimering som det heter på svenska) och CRO (konverteringsoptimering), som båda är en viktiga delar inom digital marknadsföring. Dessutom kommer jag att se över Google Analytics för…

Läs mer

Organisk statistik inne i Google AdWords

För några veckor sedan upptäckte jag en intressant rapport i Google AdWords. Jag var inne under fliken Dimensioner och letade efter information när det plötsligt stod “Betalt och organiskt”. Jag blev såklart nyfiken. Rapporten visar alltså vilka sökord kontot visats på under den valda perioden och delar upp det i betalda och organiska. Varför är…

Läs mer