Google Partners lanseringsevent i Stockholm

När Google håller ett officiellt lanseringsevent för Google Partners, finns TopVisible givetvis på plats för att andas nya insikter och känna pulsen på Google själva. Mitt bland små söta cupcakes med inglaserade stolta G:n, och en och annan vimmelfotograf, samlades Googles partnerföretag för en härlig eftermiddag på Münchenbryggeriet i Stockholm. Agendan var spännande och bjöd på…

Läs mer

Google Partners lanseringsevent (LIVE)

TopVisible är en certifierad Google Partners-byrå. Det gör att vi har gräddfil till Googles nyheter och blir inbjudna till utbildningar och events. Våra AdWords-experter Hanna och Maria är därför i Stockholm för att nätverka, mingla och hänga med Google på deras officiella Google Partners lanseringsevent. Under dagen och kvällen kommer de tweeta in och berätta…

Läs mer

TopVisibles goldenboy Jacob Lönroth, medgrundare av TopVisible, röstas fram till Årets unga entreprenör syd

Framröstad av andra framstående entreprenörer i Södra Sverige tog Jacob Lönroth hem priset som Årets unga entreprenör syd. Jacob tog hem utmärkelsen i hård konkurrens vid entreprenörsgalan på rådhuset i Malmö. Bakom galan och utmärkelsen står entreprenörsnätverket Founders Alliance och dess 600 medlemmar. – Jag är otroligt hedrad över att ha blivit framröstad som vinnare av…

Läs mer

Hur vårdar du ditt varumärke?

Att buda på någon annans varumärke är helt okej enligt Googles riktlinjer. Dock finns det begränsningar för hur detta får används i annonstexter. Om ni som varumärkesägare ser  att ert varumärke används i någon annans Google-annonsering, bör ni anmäla detta till Google. Detta kommer då granskas och leda till att Google vidtar vissa åtgärder. Google är…

Läs mer

3 grymma rapporter med svensk webbstatistik

Det är väldigt att lätt att bli hemmablind när man sitter i bubblan med sitt dagliga jobb. Oavsett om siffrorna pekar i rätt riktning är det ibland svårt att veta hur bra det egentligen går. Ökar era intäkter i förhållande till resten av marknaden, är peakarna i besökarantal en lyckad satsning av er eller en…

Läs mer

Google Tag Manager – därför ska ni använda det!

  Att mäta besökare och spåra händelser på webben kan vara enkelt. Även den minst tekniske utövaren kan lyckas skapa ett Google Analytics-konto, klistra in trackingkoden på hemsidan och börja se besökarna ticka in. För att spåra mer i detalj eller för att göra vissa anpassningar av spårningen kräver dock mer teknisk kompetens och det…

Läs mer

Googles straff: De tappade 700 000 besök

I december stormade det i “SEO-världen”. En av de allra största och mest kända sajterna med låttexter, Rap Genius, fick på julafton en skarp bestraffning av Google. Konsekvenserna lät inte vänta och besökarantalet sjönk snabbt från drygt 800 000 besökare till 100 000. Vad det var som hände och hur ni undviker att göra samma…

Läs mer

Bli kanongrym med vårens kurser

  De är äntligen här; datum för vårens kurser. Sätt igång det nya året med en kickstart i nya kunskaper – vare sig det är SEO, AdWords eller sociala medier. Vi har ett smockat schema med reviderade och förbättrade kurser. Vi lägger dessutom till en väldigt spännande utbildning i sociala medier! Google AdWords-kurserna hålls precis…

Läs mer

2013 – en årskrönika

Ett fantastiskt år för TopVisible När året startade trängdes fyra personer på 12 kvadratmeter och när vi summerar året är vi tio anställda och har nästan dubblat vår omsättning. Inget av detta hade varit möjligt utan kompetenta medarbetare och sköna kunder. Här kommer en kort summering av 2013 från vår synvinkel. Nya medarbetare Under året…

Läs mer