Google+ och hur man får pluspoäng hos Google

Denna veckan presenterade Linus och jag på Internet i Fokus i Malmö där vi talade om “När webbplatsen flyttar ut till Google”. Vi berättade om strukturerad data vilket är ett buzzword just nu och innebär att mer och mer data och information finns tillgängligt direkt på google.se. I många fall behöver vi inte ens längre…

Läs mer

Google Shopping – ett måste för E-handlare

Vi har tidigare skrivit om Google Shopping eller Product Listing Ads som det även kallas när det lanserades i Sverige. Nyligen den 27/2 februari hade vi även vår populära ToppenMorgon där vår PPC-expert Maria Eckerwall diskuterade punkter att tänka på när en Google Shopping-kampanj ska skapas. Om du missade detta tillfälle har vi här nedan summerat de viktigaste punkterna som togs…

Läs mer

Apple Search – vara eller icke vara

Det har gått ett antal intressant rykten den senaste månaden angående en jobbansökan Apple nyligen lagt upp. Apple söker nämligen efter en Engineering Project Manager för Apple Search (!). I annonsen konstateras det att tjänsten handlar om hålla i olika projekt kring en sökplattform som stödjer hundratals miljoner användare. Vilket i sin tur kommer att revolutionera…

Läs mer

Fartfylld vecka med kurser, mingel och ToppenMorgon

Vilken vecka vi har haft! Vi har under veckan utbildat 50 personer i SEO och AdWords – allt i våra nya lokaler här i Holmgången. I onsdags hade vi grundkurs i SEO där Linus glänste med sin pedagogiska charm. Vi hade premiär på det nya upplägget för SEO-kursen. Ut med heldagskursen och in med två halvdagar….

Läs mer

Gabriella Hansson – ny kollega i AdWords-teamet

Hej! Gabriella Hansson heter jag och började hos TopVisible förra veckan! Det är riktigt spännande att påbörja min karriär hos TopVisible med ett grymt gäng som är riktigt kompetenta inom digital marknadsföring. Jag kommer främst att arbeta som konsult i Google AdWords (PPC), men så småningom även sätta mig in i och lära mig mer…

Läs mer

Google Söktrender 2014

Äntligen har Google släppt sina söktrender för 2014! Rolig läsning tycker vi! I fjor sa de att vi i Sverige gjorde 35-40 miljoner sökningar om dagen. I år är denna siffran 40-45 miljoner. Otroligt! Det betyder att om alla i vår befolkning söker så gör vi 4,5 sökningar på Google per dag. Då får man…

Läs mer

Business Against Ebola

Som vi alla vet plågas många människor av Ebola och många har avlidit i denna fruktansvärda sjukdom. Det bröt ut i augusti och antalet fall har ökat lavinartat. Ni kan se på Google trender när sökvolymerna för “ebola” har haft sina toppar och dessa matchar såklart spridningen. Den första toppen, den 8e augusti, är när…

Läs mer

ToppenMorgon med TopVisible – Sökordsanalys

Nästa fredag, den 26 september, är det dags för vårt andra frukostseminarium i höst. Som en liten repetition från förra gången så kör vi följande koncept: Vi köper frallor och pålägg (och sätter på kaffe såklart!) Vi förbereder en kort men lärorik halvtimme Du äter frallor, minglar och lär Vid detta tillfälle kommer vi att visa hur du…

Läs mer