Enhetsbudjusteringar i Google Ads – Så funkar det!

Budjusteringar, enhetsbudjusteringar, mobila budjusteringar, device bid adjustments. Kalla det precis vad ni vill! Frågan är bara vad NI vet om dessa justeringar? Har ni stenkoll på vad enhetsbudjusteringar är så kan ni sluta läsa dagens blogginlägg redan nu. Men är ni däremot en av dem som förväntas rodda runt i företagets Google Ads-konto på deltid…

Läs mer

BrightonSEO 2019 – Del 1

Brighton SEO 2019 – Two short recaps I förra veckan tog vi oss över till England för att låta oss inspireras på BrightonSEO, en av Europas största marketing-konferenser. Nere vid vackra Brighton beach hittade vi konferenscentret som denna dag besöktes av närmare 4,000 pers från världens alla hörn. Ämnen, talare och insikter var många, extremt…

Läs mer

Guide: Lär dig allt om Responsive Search Ads

Kom igång med Responsive Search Ads Google Ads rullar jämnt och ständigt ut nya flashiga uppdateringar och sommaren 2018 blev absolut inget undantag. Google Marketing Platform tog form och Google AdWords förvandlades till Google Ads. Ut med det gamla och in med det nya. Bortsett från att dessa två plattformar bytte namn mitt under den…

Läs mer

Börja spåra butiksbesök med Google Store Visits – Detta krävs för att komma igång!

Att försöka förstå kundresan är något som företag i allt större utsträckning arbetar hårt med. Kundresan är mer komplex än någonsin och för ett företag som driver fysiska butiker i kombination med onlineförsäljning är det många gånger svårt att få en uppfattning om vad onlinesatsningarna egentligen ger. Av den totala detaljhandeln i Sverige 2016 så…

Läs mer

Guide – Del II: Skapa en perfekt optimerad landningssida

Under mitt senaste blogginlägg, som skrevs i augusti, så lovade jag en uppföljning på min guide kring hur man skapar en perfekt optimerad landningssida. I del nummer I förklarade jag vikten av att först och främst identifiera ett sökord. När sökordet är identifierat så skapar man en titel, metabeskrivning, URL och rubrik. Nu, lite drygt…

Läs mer

Lär dig allt om hur du skriver en bra metabeskrivning!

Veckans blogginlägg kommer att handla om hur man skriver bra och klickvänliga metabeskrivningar. Metabeskrivningar är en del av arbetet och strategierna med sökmotoroptimering, än om de inte har en direkt påverkan på hur Google rankar ens sidor. Vill du veta allt om hur du skriver en simpel, säljande och bra metabeskrivning? Fortsätt då för allt…

Läs mer

Knäck konkurrenterna – Så gör du en SEO konkurrentanalys

SEO konkurrentanalys  Dagens blogginlägg kommer att handla om hur du på ett enkelt och intressant sätt analyserar dina konkurrenters landningssidor. Vi väljer att kalla det för en SEO konkurrentanalys. Konkurrentanalyser inom SEO kan göras på en mängd olika vis, men i detta inlägg kommer jag förklara hur jag går tillväga när jag analyserar enstaka landningssidor….

Läs mer

5 intressanta e-handelssiffror från 2016!

E-handelssiffror från 2016 År 2016 är ett minne blott och ett nytt år med nya trender och förändringar är på ingång. Vilka trender och vad som eventuellt kommer att vara populärt under 2017 kan ni läsa mer om här! Men i årets första blogginlägg kommer vi kika på några mycket intressanta e-handelssiffror och statistik som…

Läs mer

Hjälp – hur ska jag internlänka?

Varför ska jag internlänka? Det finns många parametrar att ta hänsyn till när man SEO-optimerar sin site för Google. Många gånger är det svårt att veta vilka olika direktiv och element man ska lägga störst vikt vid. Där är on-page-faktorer som titlar, metabeskrivningar, content, sitestruktur och internlänkar medan det på off-page-delen handlar mycket om externa…

Läs mer