Facebook & Instagram Ads – Avancerad

Ta dina kunskaper till nästa nivå!

Under den avancerade kursen går vi mer på djupet i annonsering på Facebook och Instagram. Det här är en kurs för dig som regelbundet skapar kampanjer i Ads Manager men känner att du vill utveckla dina kunskaper ytterligare.

Kursinnehåll

Under kursen grottar vi ner oss i hur man bygger väloptimerade målgrupper utifrån vilka behov man har. Vi går igenom hur man skapar “Custom Audiences” utifrån befintliga kundlistor, med hjälp av Facebook-pixeln samt målgrupper baserade på engagemang.  

Vi tittar närmare på vilka placeringar man kan välja när man bygger kampanjer och hur man kan tänka kring valet av var man vill att annonserna ska synas, eller inte synas. Hur fungerar Facebooks Audience Network och hur kan man begränsa sin synlighet i vissa nätverk baserat på vilken typ av innehåll de har?

En stor del av visningarna kommer från mobila enheter vilket betyder att det är viktigt att optimera både annonser och landningssidor för detta. Vi går igenom vad man bör tänka på när man bygger kampanjer för mobila enheter. Vi tittar på hur Canvas-formatet fungerar och bygger en Canvas kopplad till en annons. Dessutom tittar vi närmare på de rörliga annonsformaten video och slideshow samt Stories för Instagram. Vi går också igenom hur du märker upp och spårar dina kampanjer i Google Analytics.

Som avslutande del tittar vi närmare på den data vi får efter avslutade kampanjer och vilka slutsatser man kan dra av denna data. Vi undersöker vilken typ av data som är intressant för olika typer av kampanjer och vilka olika breakdowns som finns.

Praktiskt uppbyggd kurs under en halvdag

Få grymma tips på hur du får större engagemang på Facebook här!

Under kursen ”Facebook & Instagram Ads – Avancerad” lär du dig:

  • Att bygga väloptimerade målgrupper
  • Hur man ska välja rätt placeringar för sina annonser
  • Vad man bör tänka på för att bygga mobilanpassade annonser
  • Hur man bygger snygga och effektiva Canvas, videoannonser samt Instagram Stories
  • Hur du bygger UTM-länkar och spårar dina kampanjer i Google Analytics
  • Vad som är intressant att titta på i statistiken efter avslutade kampanjer & hur man kan använda den informationen för att bygga ännu bättre kampanjer
  • Inspirerande case
kursdeltagare-seo

Vilken nivå är det på kursen?

Du som går kursen annonserar regelbundet på Facebook och Instagram. Du rör dig obehindrat i Business Manager & Ads Manager. En förutsättning för en lyckad kursdag är att du givetvis har din dator med dig så att du kan göra de övningar som ingår kursen.

Varför ska jag utveckla mina annonseringskunskaper på Facebook och Instagram?

Både Facebook och Instagram är idag mycket viktiga annonseringsplattformar alla företag. Plattformarnas annonseringsmöjligheter utvecklas ständigt vilket ställer högre krav på dig som annonsör och du behöver hänga med och känna till de nya möjligheter som hela tiden poppar upp. Om du arbetar aktivt med Content Marketing så är annonsering på Facebook och Instagram viktiga ingredienser i detta arbete.

Boka din plats senast två veckor före kursstart och få 500:- i rabatt och få mer information om våra köpvillkor här!

 

Kommande kurser