Grundkurs digital strategi i Stockholm

Grunderna i digital strategi!

Hur ska du nå alla potentiella kunder som använder internet?

Första steget bör alltid vara att skapa en strategi för din målgrupp. Vi går igenom hur ni skapar en fullständig strategi för er webbplats och era övriga online resurser.

Syftet med dagen är att alla ska kunna skapa en strategi för sin egen webbplats och förstå hur och varför man ska använda olika resurser för att driva trafik. Viss förkunskap är en fördel, man behöver i alla fall förstå vad ord och förkortningarna som används nedan innebär, och man bör ha ett intresse för marknadsföring online.

Seminarie om Google AdWords

Läs nyheter om digital marknadsföring i vår blogg!

Lite highlights som vi kommer att gå igenom under dagen:

Analysarbetet

  • Sökordsanalys – Hur vet vi vilka ord vår målgrupp letar efter och hur kan vi fånga dom?
  • Konkurrentanalys – Vad fokuserar “fienden” på och hur kan vi utnyttja deras styrkor och svagheter?
  • Tekniska analyser – Hur vet vi om webbplatsen vi har är tillräckligt bra jämfört med konkurrenterna?

Sökmotoroptimering

  • On-Page förbättringar – Hur kan vi enkelt göra förbättringar på webbplatsen för att få fler besökare?
  • Off-Page förbättringar – Var ska vi synas för att få fler besökare till webbplatsen?

Betald annonsering

  • Hur ska vi tänka när vi bygger strategier runt PPC ?
  • Vilka kanaler ska jag tänka på och varför? Är Youtube eller Google AdWords bäst för mig (både och kanske)? Eller är det Facebook-annonsering?
  • Hur skapar jag annonser som är attraktiva för just min målgrupp?

Konverteringsoptimering

  • Nu när det kommer fler besökare till hemsidan, hur kan vi göra dom till betalande kunder?
  • Vad ska man tänka på runt konvertering? Man kan enkelt påverka konverteringen runt sin webbplats, men det är inte många som fokuserar på det. Det ska vi göra!

Sociala Medier

  • Kan man verkligen nå sin målgrupp via Facebook, Instagram eller LinkedIn? Självklart! Om det finns en klar strategi!
  • Hur vet vi var målgruppen befinner sig och hur kan vi se till så att målgruppen ser våra budskap istället för konkurrenternas?

Content Marketing

  • Hur och var ska vi publicera nytt innehåll?
  • Vad för sorts content ska vi fokusera på? Är det texter för att tillfredsställa sökmotorerna eller är det videos åt besökarna? Kan vi kombinera?

Google Analytics

  • Nu när strategin är på plats, hur ska vi kunna mäta våra framgångar?
  • Vad behöver vi mäta i Google Analytics och varför? Hur kan vi enkelt skapa rapporter som är skräddarsydda?

Boka din plats på vår kurs i Stockholm senast två veckor före kursstart för 500:- i rabatt. Vill du veta mer om kursen? Kontakta oss på info@topvisible.se

Kommande kurser