Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Google Analytics (online)

8 oktober, 2020 @ 09:00 12:00

Förstå dina besökare bättre och öka din försäljning!

Under vår Google Analytics-kurs lär du dig grunderna i verktyget för att förstå mer om dina besökare, hur de navigerar på er webbplats och vilka av dina marknadsföringsaktiviteter som är mest lönsamma. Genom att förstå dina besökare bättre riskerar du inte att lämna pengar på bordet.

Webbanalysverktyget Google Analytics hjälper dig förstå vad du behöver förändra för att öka lönsamheten på er webbplats. Nu har du möjlighet att lära dig grunderna i Google Analytics under en halvdagskurs. Efter Google Analytics-kursen kommer du att förstå dina besökare bättre, kunna fatta klokare beslut och bli en bättre inköpare av webbanalystjänster.

Läs våra kursvillkor här.

Detaljer

Datum:
8 oktober
Tid:
09:00 – 12:00
Pris:
995:- ex.moms
Evenemang Kategori:
Webbplats:
topvisible.se



Kommande kurser

ons 30

SEO (sökmotoroptimering)

30 september @ 09:00 - 12:00
okt 08

Google Analytics (online)

8 oktober @ 09:00 - 12:00

Under vår Google Analytics-utbildning lär du dig både de teoretiska grunderna i Google Analytics och hur du praktiskt ska arbeta för att mäta, analysera och optimera så att fler besökare omvandlas till kunder.

Det här lär du dig på Google Analytics-kursen:

  • Grunderna i Google Analytics och hur du kommer igång med webbanalys
  • Koppla Analytics till webbplatsen och filtrera bort ”dålig data”
  • Hur du tar reda på vilka marknadsföringsaktiviteter som är mest lönsamma
  • Var dina besökare kommer ifrån och hur de navigerar på din webbplats
  • Vad du bör fokusera på inne i Google Analytics för att få ut maximalt värde
  • Hur du sätter upp mål, mäter omvandlingar och avgör vilka sidor som behöver förbättras
  • Att skapa egna rapporter inne i Google Analytics med dina viktigaste mätetal
Carl-Gustaf-Kesselman

Kursledare

Carl-Gustaf Kesselman

Digital marknadsförare
carl-gustaf.kesselman@topvisible.se


Vem passar denna kursen för?

För dig som är kommunikatör, marknadschef, produktchef, webbansvarig eller liknande.