Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Email Marketing (online)

19 november, 2020 @ 09:00 12:00

Email håller inte på att dö ut. Tvärtom. Email Marketing är helt klart ett vinnande koncept, om det görs rätt. Redan 1971 skickades världens första mejl ut och efter det har våra inkorgar fortsatt att fyllas. De flesta marknadsförare anser att Email Marketing är en viktig del av deras företags marknadsföring. För att få den önskade effekten och för att säkerställa att ditt företag bibehåller ett positivt rykte är det viktigt att göra det rätt. 

I den här kursen får du lära dig att skapa lyckade Email Marketing kampanjer. Vi går igenom allt från hur du bygger e-postlistor, skapar grafiskt snygga nyhetsbrev till hur du analyserar och optimerar dina kampanjer. Vi tar även upp tips och tricks på copyn i ditt mejl gällande hur du skriver en klockren ämnesrad och skapar bra call to actions. Efter kursen har du ett helt nytt verktyg för att driva trafik till din webbplats, engagera nya målgrupper och få ditt företag att växa.

Detaljer

Datum:
19 november
Tid:
09:00 – 12:00
Pris:
995:- ex.moms
Evenemang Kategori:
Webbplats:
topvisible.se



Kommande kurser

ons 30

SEO (sökmotoroptimering)

30 september @ 09:00 - 12:00
okt 08

Google Analytics (online)

8 oktober @ 09:00 - 12:00

Email grunder

Hur ser bakgrunden kring email ut? Vi går igenom historia, statistik och spanar in lyckade respektive mindre lyckade email marketing kampanjer.

Mejllistor

Hur kommer man igång med sin Email Marketing? Hur samlar man in kontakter och får en relevant lista att kommunicera med? Vad är opt-out och vad säger GDPR? Vi går igenom vilka lagar som gäller och hur man anpassar sig till dessa. 

Content

Du har troligtvis bara 1-2 sekunder på dig innan mottagaren valt att läsa ditt mejl eller inte. Vad är som avgör om just ditt mejl blir läst eller inte? Varje liten bit är alltså avgörande om ditt mejl öppnas, kastas direkt i papperskorgen eller sjunker längre och längre ner i inkorgen. Hur skriver man ett riktigt bra mejl då? Vi ser över allt innehåll i från text, video, bilder och call to actions.  

Analys och Optimering

När du väl har klickat på skicka knappen så börjar det roliga. Vi går igenom hur man analyserar sin kampanj och hur man optimerar det på bästa sätt för att lyckas ännu bättre nästa gång. Vilken tid är egentligen den bästa att skicka ut sina nyhetsbrev på?

Caroline Skogh Topvisible

Kursledare

Caroline Skogh
Marketing Coordinator
caroline.skogh@topvisible.se

Caroline jobbar som Marketing Coordinator och extra passion ligger i att få jobba med Inbound Marketing och där till kommer Email Marketing och Marketing Automation. Topvisible är certifierade HubSpot Partners & Caroline håller sig ständigt uppdaterad & har flera certifieringar, bland annat i Email Marketing.


Vem passar denna kursen för?

  • För dig som önskar att komma igång med Email Marketing
  • För dig som vill effektivisera din redan befintliga Email Marketing
  • För dig som vill få ny inspiration och hitta nya perspektiv för att utveckla dina befintliga kampanjer