Fanny – TopVisibles nya SEM-praktikant

Berätta lite om dig själv! Hej! Mitt namn är Fanny och jag kommer att praktisera de kommande tio veckorna hos TopVisible. Under de senaste åtta åren har jag arbetat inom detaljhandeln som bland annat butikschef och visual merchandiser. Jag motiveras av att känna att jag utvecklas och efter flera år i samma bransch behövde jag…

Läs mer

Kom igång med din annonsering på Facebook!

Best practice för Facebook-annonsering! Att komma igång med annonsering på Facebook är inte ett dugg krångligt, det gäller som med all annonsering att du har bra koll på vissa saker. Som exempelvis vad du vill nå ut med för budskap, vem som är din målgrupp och vad målet med din annonsering är. Det finns ett…

Läs mer

Hammad – TopVisibles nya praktikant

Hammad Kabir är TopVisibles nya praktikant. Han har en bakgrund inom teknik och har en masterexamen i elektronik, men har nu valt att inrikta sig mer på området digital marknadsföring. Mycket på grund av hans stora intresse och passion för detta område. Här kan ni läsa mer om Hammad och hans förväntningar på den kommande…

Läs mer

21 tips till dig som arbetar med rörlig media!

Använder du också rörliga medier i din kommunikation i sociala medier, i er e-postmarknadsföring och för att boosta er konvertering på viktiga landningssidor? Va sa du?? Inte?? Du är inte ensam! Om tre år spår Cisco att 80% av all internetkonsumtion sker via video så här får du 21 tips på grymma saker du kan göra…

Läs mer

SEO-optimera ditt nyhetsrum

Förra veckan gästade jag Mynewsdesk på deras frukostseminarium och fick prata om SEO för nyhetsrum. Principerna är detsamma som vanlig SEO – alltså använd ditt sunda förnuft och glöm aldrig ställa följande frågor om din webbplats/nyhetsrum: Vem är det till för? och Vem är avsändaren? Varför skriver/publicerar jag detta? Vad ska dina besökare här och…

Läs mer

Google Consumer Barometer – trender!

Google Consumer Barometer samlar statistik från hela världen över hur användandet av internet ser ut och nu har äntligen siffrorna för 2016 kommit. Jag har samlat lite viktiga insikter och väljer att fokusera på trender på den svenska marknaden. I undersökningen får vi en översikt över trendande data, målgruppsundersökningar och en djupgående undersökning över hur vi använder…

Läs mer

En ovetenskaplig teori om Google bildsök!

Enligt en fullkomligt ovetenskaplig teori baserad på mig själv och min intuition så vill jag påstå att Google bildsök används mer och mer. Jag anar även att de flesta använder bildsöket dagligen!   Åh, de var snygga! Det finns lite olika anledningar till att jag använder bildsök, främst är det när jag hittat något som jag vill…

Läs mer

Tjäna pengar med affiliate marketing!

Affiliate-marknadsföring och affiliate marketing – vad är det? Affiliate marketing är en online marknadsföring som är nästan lika gammal som internet själv. En marknadsföring som är resultatbaserad, flexibel och (om du är publisher) inte kräver vare sig produktlager eller betallösningar. Tycker du att det låter smidigt? Jag också! Affiliate marketing från A till Ö Redan för 15-20…

Läs mer

Content marketing VS. Content marketing strategy

Vi ska börja med att reda ut begreppen content marketing strategy – som man kan översätta rakt av till innehålls marknadsförings strategi och content strategy – som då blir innehållsstrategi. Vad är då skillnaden på dessa? Eller finns det någon skillnad? Första spontana svaret är – Ja, självklart är det skillnad! Men det är en…

Läs mer