Tjäna pengar med affiliate marketing!

Affiliate-marknadsföring och affiliate marketing – vad är det? Affiliate marketing är en online marknadsföring som är nästan lika gammal som internet själv. En marknadsföring som är resultatbaserad, flexibel och (om du är publisher) inte kräver vare sig produktlager eller betallösningar. Tycker du att det låter smidigt? Jag också! Affiliate marketing från A till Ö Redan för 15-20…

Läs mer

Content marketing VS. Content marketing strategy

Vi ska börja med att reda ut begreppen content marketing strategy – som man kan översätta rakt av till innehålls marknadsförings strategi och content strategy – som då blir innehållsstrategi. Vad är då skillnaden på dessa? Eller finns det någon skillnad? Första spontana svaret är – Ja, självklart är det skillnad! Men det är en…

Läs mer

Få dit videoklipp att ranka på Youtube!

Varje minut laddas mer än 100 timmar med videoklipp upp på Youtube. Hur ska just din video ha en chans att synas i denna videodjungel? Jag ska ge dig några tips på vad du kan göra för att påverka sökresultatet på Youtube och få besökarna att hitta just din video.   SEO-anpassa din YouTube-kanal! Du…

Läs mer

Event tracking i GA – hur fungerar det?

Genom att lägga in spårningskoden för Google Analytics på din webbplats kan du få insikter i var besökarna kommer ifrån, vilka sidor de besöker och hur länge de stannar. När du skapar mål får du möjligheten att spåra exempelvis en sida som har lästs in efter att besökaren har fyllt i ett formulär, ett besök…

Läs mer

Vad ska du göra i sommar?

Sommaren – den bästa tiden för certifiering! Sommarmånaderna är den perfekta tiden för jordgubbar, hängmatta och en bra bok. Eller strandhäng, sena kvällar utan måsten och i mitt fall att stanna inne en hel dag trots 25 grader och sol ute – bara för att jag kan! Men, nu ska jag sluta läska er med…

Läs mer

Google Expanded Text Ads äntligen i Sverige!

Har ni hört talas om superskrällen i Google AdWords? Jo – nu ska vi äntligen få mer utrymme och fler tecken i textannonserna! Vi som har jobbat länge med AdWords förstår hur stort detta är. I mitt fall har jag levt enligt följande teckenbegränsningar under 10 år: 25 tecken i rubriken 35 tecken i beskrivningsrad…

Läs mer

Google Assistant – Framtidens sökmotor

Google Assistant, micro moments, UX och IOT! Den 1 juni var vi på Think with Google i Stockholm, och som sci-fi nörd och digital marknadsförare insåg jag att mina barndomsdrömmar nu korsat vägen med mitt karriärsval. Vad händer i den digitala världen framöver? Låt mig berätta och spekulera lite kring en av de hetaste trenderna! Conversational search…

Läs mer

Mamma – vad blir det till middag?

Är det någon som känner igen sig i följande frågan? Den ständiga frågan – vad ska vi äta till kvällsmat? Eller är det bara jag som ofta går och tänker på mat? Jag har ett stort matintresse så jag hjälper dig gärna med matinspiration – bara ring! Jag har även ett brinnande intresse för Google så…

Läs mer

Världspremiär för TopAcademy!

Vi kan äntligen presentera höstens stora satsning! Under våren har vi arbetat hårt för att få fram en heltäckande och riktigt bra digital utbildning för svenska företagare. Under fyra heldagar kommer vi bland annat att lära ut: Vilka möjligheter som finns med annonsering med Google AdWords och hur ni använder Google Analytics för att optimera…

Läs mer

Annonstillägg – the more the merrier!

Utnyttjar ni alla annonstillägg som finns i Google AdWords – för att få så mycket yta (synlighet) som möjligt? Om ni inte gör detta så är det hög tid nu! Efter att förändringen i Googles SERP infördes kan nu alla annonser använda tillägg – oavsett placering. Tidigare var det endast de i topposition som fick denna…

Läs mer