Dominera på SERPen

Om du Googlar på ert varumärkesnamn, eller ditt eget namn (erkänn att du gör det!!), vad händer då? Hur ser Googles sökresultat ut? I september skrev jag ett blogginlägg som handlade om att sökmotoroptimera sitt nyhetsrum i My News Desk. I det inlägget nämnde jag att en anledning att arbeta med My News Desk eller…

Läs mer

Nyhet: Demografisk inriktning på söknätverket i AdWords

Nu kan man göra budjusteringar utifrån olika demografiska inriktningar på Google AdWords söknätverk. Vad innebär det här? Jo du kan välja vilket bud du är redo att betala för en specifik demografisk grupp för att nå ut till de målgrupper som har hög klick- och konverteringsfrekvens. Alltså kan olika målgrupper ha olika bud för samma…

Läs mer

Vår nya PPC-praktikant – Emelie presenterar sig!

  Hej, Emelie heter jag och är TopVisibles nya praktikant med fokus inom PPC. Jag kommer från en liten by utanför Hässleholm. Men har sen lite mer än ett år tillbaka bott i Malmö, då jag valde att börja plugga en utbildning som heter E-business Manager på Handelsakademin i Malmö. Handelsakademin är en yrkeshögskola vilket innebär…

Läs mer

Hjälp – hur ska jag internlänka?

Varför ska jag internlänka? Det finns många parametrar att ta hänsyn till när man SEO-optimerar sin site för Google. Många gånger är det svårt att veta vilka olika direktiv och element man ska lägga störst vikt vid. Där är on-page-faktorer som titlar, metabeskrivningar, content, sitestruktur och internlänkar medan det på off-page-delen handlar mycket om externa…

Läs mer

Black Friday – ett måste för e-handlare!

Black Friday infaller alltid dagen efter Thanksgiving och precis som det låter så har denna shoppingens högtidsdag sitt ursprung i USA. Dagen ses som den officiella starten på jul-rean och har funnits sedan 1932 i USA. I USA är handeln under dygnet främst belagd i fysiska handeln och de har istället Cyber Monday där e-handeln sker….

Läs mer

Vad är teknisk SEO?

Teknisk sökmotoroptimering innebär att man undersöker webbplatsen och åtgärdar de problem som kan påverka spindlingen. Vi rekommenderar att ni jobbar med den tekniska sökmotoroptimeringen innan ni hugger tag i onpage – och offpageoptimeringen. Detta eftersom ni bör ha en stabil grund att stå på och att ni inte ska göra åtgärder i onödan. Robots.txt Robots.txt…

Läs mer

Pingvin 4.0 är här – Vad ska man tänka på?

Pingvin 4.0 är här! I slutet av september kom den fjärde stora uppdateringen av Googles Penguin update. Det var en välkommen uppdatering för alla de som fastnat i Pingvinens elaka filter vid förra uppdateringen men den största nyheten var att hädanefter så uppdateras Pingvin 4.0 löpande tillsammans med Googles vanliga algoritm. Goda nyheter för branschen Detta…

Läs mer

Dennis Rextoff – TopVisibles nya PPC-stjärna!

Hej! Jag är Topvisibles senaste tillskott. Är 35 år gammal, snart gift & bor i Malmö. Uppväxt i stockholm men Malmöit sen 2002. Jag gjorde min värnplikt på Amf1 i Vaxholm, flyttade till Malmö för att studera vid MAH 2003 och blev kvar. Är inbiten Djurgårdare & missar sällan en fotbollsmatch. Jag har en solid…

Läs mer

Fanny – TopVisibles nya SEM-praktikant

Berätta lite om dig själv! Hej! Mitt namn är Fanny och jag kommer att praktisera de kommande tio veckorna hos TopVisible. Under de senaste åtta åren har jag arbetat inom detaljhandeln som bland annat butikschef och visual merchandiser. Jag motiveras av att känna att jag utvecklas och efter flera år i samma bransch behövde jag…

Läs mer