Googles sök-trender 2016

Lika kul som alltid – vad kommer Google presentera för skoj, intressant och väsentligt när de presenterar sitt årliga ”Året med Sök”. I morse kom alltså listorna för 2016. I videon som presenteras med listorna lyfter de fram ett antal tragiska händelser som tragiskt nog har inträffat under året och uppmanar att vi ska fylla…

Läs mer

TopCharity – vårt sätt att bidra till en bättre värld

TopCharity I Sverige finns det oräkneliga, helt fantastiska välgörenhetsorganisationer och ideella föreningar. Alla arbetar mot samma mål, en bättre värld. Och i den bästa av världar hade dessa organisationer inte behövt finnas, vi hade kunnat leva sida vid sida oberoende av vilket ursprung vi har eller vem vi älskar. Vår jord hade blivit behandlad med…

Läs mer

Premier Google Partner – Japp det är vi!

Nu måste vi få vara lite stolta över oss själva! Google har utnämnt oss till en av deras Premium Google Partners 2016. Varför har vi fått denna fina utmärkelse? Enligt Google är motiveringen: för att ha klarat certifieringarna inom Google AdWords, framgångsrikt hanterat signifikanta investeringar inom AdWords, behållit och utvecklat er kundportfölj, samt exekverat och…

Läs mer

Mattias – SEO praktikant

Lite kort om mig! Mitt namn är Mattias Lindeborg och är TopVisibles nya SEO praktikant. Jag är 26 år gammal och bor här i Malmö. Jag studerar E-business manager på Handelsakademin i Malmö. Det är en 2 årig utbildning som riktar sig mot försäljning, affärsutveckling och marknadsföring inom e-handel. Innan jag började studera så har jag…

Läs mer

Dominera på SERPen

Om du Googlar på ert varumärkesnamn, eller ditt eget namn (erkänn att du gör det!!), vad händer då? Hur ser Googles sökresultat ut? I september skrev jag ett blogginlägg som handlade om att sökmotoroptimera sitt nyhetsrum i My News Desk. I det inlägget nämnde jag att en anledning att arbeta med My News Desk eller…

Läs mer

Nyhet: Demografisk inriktning på söknätverket i AdWords

Nu kan man göra budjusteringar utifrån olika demografiska inriktningar på Google AdWords söknätverk. Vad innebär det här? Jo du kan välja vilket bud du är redo att betala för en specifik demografisk grupp för att nå ut till de målgrupper som har hög klick- och konverteringsfrekvens. Alltså kan olika målgrupper ha olika bud för samma…

Läs mer

Vår nya PPC-praktikant – Emelie presenterar sig!

  Hej, Emelie heter jag och är TopVisibles nya praktikant med fokus inom PPC. Jag kommer från en liten by utanför Hässleholm. Men har sen lite mer än ett år tillbaka bott i Malmö, då jag valde att börja plugga en utbildning som heter E-business Manager på Handelsakademin i Malmö. Handelsakademin är en yrkeshögskola vilket innebär…

Läs mer

Hjälp – hur ska jag internlänka?

Varför ska jag internlänka? Det finns många parametrar att ta hänsyn till när man SEO-optimerar sin site för Google. Många gånger är det svårt att veta vilka olika direktiv och element man ska lägga störst vikt vid. Där är on-page-faktorer som titlar, metabeskrivningar, content, sitestruktur och internlänkar medan det på off-page-delen handlar mycket om externa…

Läs mer

Black Friday – ett måste för e-handlare!

Black Friday infaller alltid dagen efter Thanksgiving och precis som det låter så har denna shoppingens högtidsdag sitt ursprung i USA. Dagen ses som den officiella starten på jul-rean och har funnits sedan 1932 i USA. I USA är handeln under dygnet främst belagd i fysiska handeln och de har istället Cyber Monday där e-handeln sker….

Läs mer