Organisk statistik inne i Google AdWords

För några veckor sedan upptäckte jag en intressant rapport i Google AdWords. Jag var inne under fliken Dimensioner och letade efter information när det plötsligt stod “Betalt och organiskt”. Jag blev såklart nyfiken. Rapporten visar alltså vilka sökord kontot visats på under den valda perioden och delar upp det i betalda och organiska. Varför är…

Läs mer

Knäck konkurrenterna – Så gör du en SEO konkurrentanalys

SEO konkurrentanalys  Dagens blogginlägg kommer att handla om hur du på ett enkelt och intressant sätt analyserar dina konkurrenters landningssidor. Vi väljer att kalla det för en SEO konkurrentanalys. Konkurrentanalyser inom SEO kan göras på en mängd olika vis, men i detta inlägg kommer jag förklara hur jag går tillväga när jag analyserar enstaka landningssidor….

Läs mer

Få rätt på dina externa länkar med 5 enkla tips!

En viktig del i alla företags SEO – arbete är att få in olika länkar till olika målsidor på din hemsida. Många tror att bara för att hemsidan har många länkar till sig så ska den synas högre upp i SERPen. Så är inte alltid fallet! För att din hemsida ska synas högre upp i…

Läs mer

5 intressanta e-handelssiffror från 2016!

E-handelssiffror från 2016 År 2016 är ett minne blott och ett nytt år med nya trender och förändringar är på ingång. Vilka trender och vad som eventuellt kommer att vara populärt under 2017 kan ni läsa mer om här! Men i årets första blogginlägg kommer vi kika på några mycket intressanta e-handelssiffror och statistik som…

Läs mer

Ett blogginlägg av en nyanställd

Att vara ny på jobbet och krävas på ett blogginlägg – om sig själv. Ångesten. Hur ska man börja? Vad ska man skriva om? Vad vill andra veta om mig? Jag kör en freestyle! Intro När alla andra åkte till Norge och jobbade på förskolor eller lager efter studenten, ja då sökte jag till universitetet….

Läs mer