Pinterest-guide: Så når du köpstarka användare!

Pinterest har 110 miljoner användare per månad och ligger idag på 9:e plats av våra mest använda sociala medier. Många företag som använder Pinterest för annonsering och att driva organiska köp beskriver plattformen som det sociala media som driver mest försäljning av alla. Det låter väl bra! Så hur använder en Pinterest? ”Pinterest är den…

Läs mer

5 tips för att få större engagemang på Facebook

Vad är det egentligen som avgör hur stort engagemang ert innehåll på Facebook får? Ja, det är såklart en himla massa olika faktorer som påverkar, vissa kan ni kontrollera, andra inte. Det finns tyvärr inget universellt framgångsrecept som går att applicera på alla branscher. Det finns dock en hel del hygienfaktorer ni borde ha koll på…

Läs mer

Lina – TopVisibles nya SEO praktikant

Hej Mitt namn är Lina Rosell och jag kommer under de närmsta tio veckorna att utföra min LIA hos Topvisible. Här hos TopVisible fokuserar jag på SEO (eller sökmotoroptimering som det heter på svenska) och CRO (konverteringsoptimering), som båda är en viktiga delar inom digital marknadsföring. Dessutom kommer jag att se över Google Analytics för…

Läs mer

Organisk statistik inne i Google AdWords

För några veckor sedan upptäckte jag en intressant rapport i Google AdWords. Jag var inne under fliken Dimensioner och letade efter information när det plötsligt stod “Betalt och organiskt”. Jag blev såklart nyfiken. Rapporten visar alltså vilka sökord kontot visats på under den valda perioden och delar upp det i betalda och organiska. Varför är…

Läs mer

Knäck konkurrenterna – Så gör du en SEO konkurrentanalys

SEO konkurrentanalys  Dagens blogginlägg kommer att handla om hur du på ett enkelt och intressant sätt analyserar dina konkurrenters landningssidor. Vi väljer att kalla det för en SEO konkurrentanalys. Konkurrentanalyser inom SEO kan göras på en mängd olika vis, men i detta inlägg kommer jag förklara hur jag går tillväga när jag analyserar enstaka landningssidor….

Läs mer

Få rätt på dina externa länkar med 5 enkla tips!

En viktig del i alla företags SEO – arbete är att få in olika länkar till olika målsidor på din hemsida. Många tror att bara för att hemsidan har många länkar till sig så ska den synas högre upp i SERPen. Så är inte alltid fallet! För att din hemsida ska synas högre upp i…

Läs mer