Nu lanserar vi gratis SEO-test

Publicerat av

Nu lanserar vi vår första tjänst på nätet inom sökmotoroptimering, vi kallar den SEO-test och den är dessutom gratis. SEO-testet riktar sig till dig som själv vill arbeta med sökmotoroptimering men som inte är expert inom ämnet och det ger dig både svar på hur bra din webbplats är anpassad för Google samt hur du kan förbättra den.
Vår ambition är att SEO-testet skall ge dig tydliga och pedagogiska beskrivningar så att du lär dig hur sökmotoroptimering fungerar samtidigt som du praktiskt arbetar med din webbplats.

SEO-testet visar och lär dig hur du bäst sökoptimerar

SEO-testet analyserar den sidan på din webbplats som du vill undersöka och har angett. Under analysen som tar ett par sekunder så undersöks en mängd olika parametrar på din webbplats och bedömer om dessa är optimerade för den sökfras som du har angett.

Förutom att SEO-testet visar hur bra du har sökoptimerat din webbplats så får du även lära dig hur du kan förbättra ditt resultat genom tydliga beskrivningar och filmer. Du kan maximalt få 100 poäng och vi bedömer att när du har nått 75 så har du lyckats med det viktigaste. Bli inte nedstämd om du inte har toppresultat när SEO-testet är klart, dina förbättringar är enbart tillgodo.
När du väl har gjort dina förbättringar ökar dina chanser att Google förstår vilka sökfraser som du vill att din webbplats skall bli synlig för.

Jacob som är vår tekniska chef på TopVisible säger följande om SEO-testet:

–        Vi vill hjälpa företag att själva strukturera sina sajter för att synas bättre. Alla som har en hemsida bör förstå sökmotoroptimering. Vår test är uppbyggd med texter, bilder, filmer och förklaringar. Steg för steg lär vi ut hur man bygger fundamentet för sin sida på rätt sätt och därmed ökar sina chanser till fler besökare och fler affärer, säger Jacob Lönroth på TopVisible. 

 

SEO-testet betygsätter ditt On-Page-arbete

SEO-testet analyserar en viktig del i arbetet med sökmotoroptimering och det är din webbplats, detta arbete kallas oftast för On-Page i SEO-branschen. On-Page är alltså den del av sökmotoroptimeringsarbetet som berör hur väl du har anpassat din webbplats efter, som vi bedömer det, Google’s kriterier.
Den del som inom sökmotoroptimering som kallas Off-Page är det som bland annat berör hur många andra webbplatser på Internet som har skrivit och länkat till din webbplats. Vårt SEO-test analyserar inte denna del än så länge, men kommer i en framtida tjänst.

Teamet bakom SEO-testet har 40 års erfarenhet av digital marknadsföring

Efter en intensiv period av programmering och teknisk utveckling så har vi nu äntligen lanserat vår första tjänst på nätet inom sökmotoroptimering. SEO-testet är utvecklat av grundarna och medarbetarna inom TopVisible som tillsammans har ca 40 års erfarenhet av Google, sökmotoroptimering, e-handel och digital marknadsföring för mängder av olika företag och webbplatser.
Vår ambition är att utveckla fler tjänster på nätet som gör att du kan arbeta självständigare och snabbare med sökmotoroptimering i framtiden och det återkommer vi med mer information genom våra nyhetsbrev.
Bilden till vänster visar TopVisible-teamet; mig (Magnus), Maria och Jacob. Magnus Noord, en av medgrundarna saknas på bilden.

Dela gärna!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *