SEO-optimera ditt nyhetsrum

Förra veckan gästade jag Mynewsdesk på deras frukostseminarium och fick prata om SEO för nyhetsrum. Principerna är detsamma som vanlig SEO – alltså använd ditt sunda förnuft och glöm aldrig ställa följande frågor om din webbplats/nyhetsrum: Vem är det till för? och Vem är avsändaren? Varför skriver/publicerar jag detta? Vad ska dina besökare här och…

Läs mer

Få dit videoklipp att ranka på Youtube!

Varje minut laddas mer än 100 timmar med videoklipp upp på Youtube. Hur ska just din video ha en chans att synas i denna videodjungel? Jag ska ge dig några tips på vad du kan göra för att påverka sökresultatet på Youtube och få besökarna att hitta just din video.   SEO-anpassa din YouTube-kanal! Du…

Läs mer

Sökmotoroptimering för Baidu i Kina

Tidigare har vi skrivit ett inlägg om att Google inte är den största sökmotorn i alla länder. Förra gången gav vi tips på hur ni jobbar med sökmotoroptimering i Ryssland och nu tänkte vi presentera rekommendationer för sökmotorn i Kina. I Kina är det Baidu som är den största sökmotorn med 82% av sökningarna som görs…

Läs mer

Ta en titt i TopVisibles digitala verktygslåda!

Det finns en hel uppsjö av grymma digitala verktyg på marknaden, vissa som är förenade med en kostnad och andra som är helt gratis. Det är ju oftast så att ”en får vad en betalar för” men ibland är det faktiskt så fint att gratisverktygen överträffar förväntningarna. Vi har samlat några av våra favoritverktyg som vi…

Läs mer

Kan man arbeta med SEO för One Pagers?

Sen ett par år tillbaka har konceptet ”One Pager” varit en genomgående trend inom webbdesign. Designmässigt attraktiva webbplatser där besökaren kan ta del av allt content på en enda sida. Huvudkomponenterna i en one pager är stora bilder i parallax scrolling som fungerar som dividers mellan content, ankarlänkar från navigationsmenyn som pekar på segment på…

Läs mer

Kom igång med Google My Business!

För ett par veckor sedan var jag och Gabriella och föreläste på Malmö Citysamverkans Sociala Medie-dag. Vi pratade bland annat om Google My Business som har många bra funktioner, framför allt om du vill synas lokalt. Har du ännu inte tagit kommando och gjort anspråk på ditt företag så är det hög tid. Här följer…

Läs mer

SEO för Yandex i Ryssland

Google är inte den största sökmotorn i alla länder. I Ryssland är det Yandex som dominerar med 60% medan Google endast får drygt 30% av sökningarna online. Vill du marknadsföra dig online i Ryssland är det därför väldigt viktigt att du kan SEO för Yandex. Nedan har jag sammanställt några tips och viktiga saker att…

Läs mer

Annonser till höger om sökresultaten är borta!

Har ni hört den stora nyheten? Google gick fredagen den 19/2 ut med informationen att annonser till höger om sökresultaten numera inte kommer visas. Undantaget är Google Shopping-annonser (PLA’s) och Knowledge panel information. Upp till 4 annonser  kommer även visas i toppresultatet på populära sökningar. Detta innebär att det skjuter bort ett organiskt sökresultat. I nedre delen…

Läs mer

TopVisible lanserar ny hemsida

Nu har vi äntligen lanserat vår nya hemsida (eller webbplats som vi föredrar att säga). Den är mer användarvänlig, härligare att titta på och självfallet sökmotoroptimerad. Vi är väldigt nöjda med resultatet och hoppas att ni också är det!

Läs mer