”Kan innehålla spår av blötdjur”

Igår köpte jag färsk pasta och när jag vände på förpackningen såg jag följande text: ”kan innehålla spår av blötdjur”. Jag har aldrig sett detta förut och hade faktiskt ingen aning vad det innebar. Vad gjorde jag då? Jo jag Googlade såklart! Min första sökning var ”vad är blötdjur” och fick då följande resultat: OK,…

Läs mer

BING me up Scotty!

Vi pratar väldigt mycket Google på TopVisible… men det är givetvis inte den enda sökmotorn i världen! Sedan är Google givetvis störst (rent generellt sätt, inte i hela världen dock!) – men utmanare finns det definitivt. BING är en av de uppstickarna som det bör hållas koll på – speciellt om ni satsar på andra marknader…

Läs mer

En ToppenMorgon med gästföreläsare från Navigator

Hur bör man jobba med en blogg? Denna gången tänker vi utifrån företagets perspektiv, alltså en B2B-blogg. Det är enkelt att skapa en blogg om ett specifikt ämne som t.ex. matlagning, mode eller heminredning. Då vet man oftast vad läsarna är intresserade av. Men som företag – hur bör du bäst använda din blogg som en…

Läs mer

Google AdWords Livestream 2015

I förra veckan släpptes det kommande uppdateringar för Google AdWords under deras Livestream – som vi givetvis kollade igenom! I samband med detta gick Google ut med nyheten att de mobila sökningarna har gått om desktop sökningar i 10 länder, bland annat i USA och Japan. Denna nyhet är något vi alla väntat på med…

Läs mer

Hur söker man på Google?

Vi satt och pratade med våra grannar och fick då frågan – ”Hur söker man optimalt på Google”? Det är ju en intressant fråga eftersom vi som sökmotorskonsulter oftast arbetar med frågan ”Hur syns man optimalt på Google”. Så nu tänkte jag vända på det och presentera några tips utifrån sökarens syn. 1) Google presenterar…

Läs mer

Att synas på Facebook & få spridning

Nyligen hade vi en kund som förlorade en stor andel trafik från Facebook, speciellt från mobil. Vi grävde djupt in i denna problematik och lärde oss samtidigt en hel del matnyttiga tips om Facebook-annonsering och de relativt nya algoritmerna som införts. Givetvis vill vi dela med oss av denna kunskap till er! Läs vidare här…

Läs mer

Google+ och hur man får pluspoäng hos Google

Denna veckan presenterade Linus och jag på Internet i Fokus i Malmö där vi talade om “När webbplatsen flyttar ut till Google”. Vi berättade om strukturerad data vilket är ett buzzword just nu och innebär att mer och mer data och information finns tillgängligt direkt på google.se. I många fall behöver vi inte ens längre…

Läs mer

Google Shopping – ett måste för E-handlare

Vi har tidigare skrivit om Google Shopping eller Product Listing Ads som det även kallas när det lanserades i Sverige. Nyligen den 27/2 februari hade vi även vår populära ToppenMorgon där vår PPC-expert Maria Eckerwall diskuterade punkter att tänka på när en Google Shopping-kampanj ska skapas. Om du missade detta tillfälle har vi här nedan summerat de viktigaste punkterna som togs…

Läs mer