Annonser till höger om sökresultaten är borta!

Har ni hört den stora nyheten? Google gick fredagen den 19/2 ut med informationen att annonser till höger om sökresultaten numera inte kommer visas. Undantaget är Google Shopping-annonser (PLA’s) och Knowledge panel information. Upp till 4 annonser  kommer även visas i toppresultatet på populära sökningar. Detta innebär att det skjuter bort ett organiskt sökresultat. I nedre delen…

Läs mer

AdWords-certifiering, så här lyckas du!

Sandra Olsson som tidigare praktiserade hos oss under HT 15 är nu tillbaka för att göra sin sista LIA-praktik, innan hennes examen i sommar. Om du vill veta mer om Sandra läs hennes tidigare inlägg Om mig och Vikten av negativa sökord. Nu tänkte hon dela med sig av lite tips till dig som vill…

Läs mer

Googles söktrender för 2015

Google har nu släppt söktrenderna för 2015 och det är alltid roligt att titta på deras olika listor och lyfta fram specifika trender. När ni läser igenom artikeln – fundera på hur många av dessa sökningar som just du bidragit till? (Sökstatistiken presenteras Globalt och för Sverige – vi presenterar sökresultaten för Sverige nedan)  …

Läs mer

Vikten av negativa sökord i AdWords

Jag tänkte dela med mig lite om varför det är så viktigt att rensa negativa sökord i AdWords och vad det innebär. Under min tid på TopVisible har jag arbetat med ett urval av deras kunder och förstått vikten av att lägga ner tid på negativa sökord.   Negativa sökord är en benämning för sökord…

Läs mer

Sandra Olsson – TopVisibles nya LIA-praktikant

Hejsan! Mitt namn är Sandra Olsson och jag gör just nu min LIA (Lärande i arbete) här på TopVisible. Efter att ha arbetat några år i butik och även som säljare beslöt jag mig för att det var dags för nya utmaningar. Intresset och nyfikenheten för e-handel växte sig allt större vilket ledde till att…

Läs mer

Search Heroes Summit – den 18:e nov 2015

Nu längtar vi kan ni tro! Vår konferens Search Heroes går av stapeln den 18e november, om lite drygt en månad. Konferensen kommer att hållas på Malmö Live vilket känns som helt rätt lokaler – nytt och fräscht! Vi har lagt mycket tid och energi på att hitta vassa talare som kommer att tala om…

Läs mer

Instagram-annonsering lanseras i Sverige

Den 30:e september lanseras Instagram-annonsering  för Sverige och en rad andra marknader. Detta är riktigt stort och innebär att ni som företag kan arbeta intensivare med att nå er målgrupp på Instagram. På ToppenMorgon den 25:e september höll vi ett frukostseminarium om just detta – efter att vi gått en halvdagskurs hos byrån Zalster. Vi…

Läs mer

CTR – Vad är en bra CTR?

Jag fick en frågeställning häromveckan från av en av våra kunder angående Google AdWords och CTR som jag tyckte kanske kan vara intressant för er andra med! Min kund undrade helt enkelt vad en bra CTR är (som är en väldigt vanlig fråga). Så detta inlägg handlar lite kort om vad CTR är, vad det indikerar…

Läs mer