Varför annonsera på YouTube?

Fyra anledningar till varför du ska annonsera på YouTube Det är ingen nyhet att videomarknadsföring är en växande trend och har varit det under en tid. Främsta anledningen är att det är lättare att få en målgrupp engagerad med hjälp av video då bild, ljud och rörelse väcker känslomässigt engagemang. I höstas skrev Magnus ett…

Läs mer

Nyhet: Demografisk inriktning på söknätverket i AdWords

Nu kan man göra budjusteringar utifrån olika demografiska inriktningar på Google AdWords söknätverk. Vad innebär det här? Jo du kan välja vilket bud du är redo att betala för en specifik demografisk grupp för att nå ut till de målgrupper som har hög klick- och konverteringsfrekvens. Alltså kan olika målgrupper ha olika bud för samma…

Läs mer

Fanny – TopVisibles nya SEM-praktikant

Berätta lite om dig själv! Hej! Mitt namn är Fanny och jag kommer att praktisera de kommande tio veckorna hos TopVisible. Under de senaste åtta åren har jag arbetat inom detaljhandeln som bland annat butikschef och visual merchandiser. Jag motiveras av att känna att jag utvecklas och efter flera år i samma bransch behövde jag…

Läs mer