Pinterest-guide: Så når du köpstarka användare!

Pinterest har 110 miljoner användare per månad och ligger idag på 9:e plats av våra mest använda sociala medier. Många företag som använder Pinterest för annonsering och att driva organiska köp beskriver plattformen som det sociala media som driver mest försäljning av alla. Det låter väl bra! Så hur använder en Pinterest? ”Pinterest är den…

Läs mer

TopCharity – vårt sätt att bidra till en bättre värld

TopCharity I Sverige finns det oräkneliga, helt fantastiska välgörenhetsorganisationer och ideella föreningar. Alla arbetar mot samma mål, en bättre värld. Och i den bästa av världar hade dessa organisationer inte behövt finnas, vi hade kunnat leva sida vid sida oberoende av vilket ursprung vi har eller vem vi älskar. Vår jord hade blivit behandlad med…

Läs mer

Black Friday – ett måste för e-handlare!

Black Friday infaller alltid dagen efter Thanksgiving och precis som det låter så har denna shoppingens högtidsdag sitt ursprung i USA. Dagen ses som den officiella starten på jul-rean och har funnits sedan 1932 i USA. I USA är handeln under dygnet främst belagd i fysiska handeln och de har istället Cyber Monday där e-handeln sker….

Läs mer

Dennis Rextoff – TopVisibles nya PPC-stjärna!

Hej! Jag är Topvisibles senaste tillskott. Är 35 år gammal, snart gift & bor i Malmö. Uppväxt i stockholm men Malmöit sen 2002. Jag gjorde min värnplikt på Amf1 i Vaxholm, flyttade till Malmö för att studera vid MAH 2003 och blev kvar. Är inbiten Djurgårdare & missar sällan en fotbollsmatch. Jag har en solid…

Läs mer

Kom igång med din annonsering på Facebook!

Best practice för Facebook-annonsering! Att komma igång med annonsering på Facebook är inte ett dugg krångligt, det gäller som med all annonsering att du har bra koll på vissa saker. Som exempelvis vad du vill nå ut med för budskap, vem som är din målgrupp och vad målet med din annonsering är. Det finns ett…

Läs mer

Google Consumer Barometer – trender!

Google Consumer Barometer samlar statistik från hela världen över hur användandet av internet ser ut och nu har äntligen siffrorna för 2016 kommit. Jag har samlat lite viktiga insikter och väljer att fokusera på trender på den svenska marknaden. I undersökningen får vi en översikt över trendande data, målgruppsundersökningar och en djupgående undersökning över hur vi använder…

Läs mer

En ovetenskaplig teori om Google bildsök!

Enligt en fullkomligt ovetenskaplig teori baserad på mig själv och min intuition så vill jag påstå att Google bildsök används mer och mer. Jag anar även att de flesta använder bildsöket dagligen!   Åh, de var snygga! Det finns lite olika anledningar till att jag använder bildsök, främst är det när jag hittat något som jag vill…

Läs mer

Content marketing VS. Content marketing strategy

Vi ska börja med att reda ut begreppen content marketing strategy – som man kan översätta rakt av till innehålls marknadsförings strategi och content strategy – som då blir innehållsstrategi. Vad är då skillnaden på dessa? Eller finns det någon skillnad? Första spontana svaret är – Ja, självklart är det skillnad! Men det är en…

Läs mer