Google Analytics Ecommerce grundkurs

Samla in och analysera köp- och transaktionsdata

Driver du en webbplats med e-handel? Det finns fantastiska möjligheter för mätning av köp och transaktionsdata med Google Analytics Ecommerce tracking. Med ett korrekt och väl uppsatt konto kan du bland annat se vilka varor som säljer bäst, vilka varor som passar kunden bäst och vilka produkter du har bäst nytta av i din marknadsföring.

Med e-handelsrapporterna kan du analysera köpaktiviteten på din webbplats eller i din app. Du kan se produktinformation och transaktionsinformation, konverteringsfrekvens för e-handel, genomsnittligt ordervärde, tid till köp och andra uppgifter.

Google Analytics-kurs

Under halvdags-kursen i Malmö går vi bland annat igenom:

  • Traditionell ecommerce vs enhanced ecommerce. Vad är skillnaden?
  • Skapa en mätplan för ecommerce
  • Ecommerce och Google Tag Manager. Hur kan de samspela
  • Rapporter och statistik

Vem passar kursen för?

Du bör ha grundläggande kunskaper i Google Analytics och gärna ha Google Tag Manager implementerat till din webbplats.

Har du frågor gällande kursen, kontakta oss gärna på 040-616 08 00. Läs mer om våra andra kurser i digital marknadsföring och mätning här!

Kommande kurser