Grundkurs i Content Marketing

Heldagskurs i Content Marketing!

Under en heldag går vi igenom grunderna i hur du skapar innehåll som engagerar till dina digitala kanaler och vilka typer av innehåll som driver konverteringar. Genom både teoretiska och praktiska exempel på väl utförda content-kampanjer lär vi er hur ni lyckas med exempelvis textinnehåll, rörligt innehåll och bilder.

När du drivit in trafiken till din webbplats så gäller det att ta väl hand om den och se till att besökaren konverterar och gör den action som du vill. Vi lär er hur ni får kunden att stanna upp, skapa intresse under den korta tiden vi har på oss innan de lämnar och sedan gör det vi vill att besökaren ska göra.

Kursdeltagare på TopAcademy

Under utbildningsdagen går vi bland annat igenom:

  • Vad är egentligen content och content marketing
  • Skillnader för content i sociala medier, på webbplats och i blogg
  • Skriv innehåll som engagerar
  • Storytelling – väv ihop text med bilder och videos
  • Få ditt innehåll att spridas – det kommer inte att göras av sig självt (om inte Zlatan eller en kattunge är inblandad)
  • Case: En eller flera framgångsrika contentkampanjer som spridits organiskt och betalt.
Erik Björner och Niklas Aronsson - SEO-experter

Vår kursledare

TopVisibles Digitala marknadsförare Erik Björner som har mer än 10 års erfarenhet inom online marknadsföring och älskar att ta sig an komplexa utmaningar och solida digitala strategier. Erik har bland annat utbildat för Google och Almi med deras satsning Digitalakademin.

Har du några frågor gällande utbildningen? Kontakta oss gärna på 040-616 08 88 eller maila info@topvisible.se

Läs mer om våra kurser i sökmotoroptimering, Google AdWords, Google Analytics och sociala medier här!

Kommande kurser