Infozone firar 10 år med ny webbplats

Att bygga en ny webbplats är en utmaning, inte minst när det kommer till SEO och hur vi väver in en strategi för att både bibehålla och öka den organiska trafiken. Vi pratar med Eva-Katrine Persson som är marknadschef på Infozone för att höra mer om hur de tänkt i samarbetet med oss.

Vill du berätta bakgrunden till varför ni skaffat ny webbplats och lite grann om vad ni på Infozone hjälper företag och organisationer med?

Infozone firar i år 10 år, det blev då ett självklart val för oss att skapa tydligare information kring de lösningar vi skapar samt arbetar med. Därför valde vi att uppdatera och skapa ny hemsida för både Sverige och för vårt bolag i USA för att informera våra besökare på bästa sätt. På Infozone brukar vi beskriva oss som ett IT-konsultbolag med expertområden så som Managed Service, IT-Infrastruktur, Systemutveckling och Business Intelligence. We Create Heroes!

Vilka utmaningar har ni stött på när ni har bytt webb? Vad är det viktigaste ni lärt er längs vägen?

Vi kan väl säga så här, det går aldrig som man planerat. Tidsplanen är aldrig lätt att hålla när det ska skapas texter, bilder ska skapas och samtidigt ska hemsidan optimeras. Men under resans gång har TopVisible hela tiden varit med som ett bra stöd och följt oss i våra förändringar i planeringen. Vi har lärt oss att aldrig ha hemsidan vilandes, ständiga uppdateringar och SEO-arbetet måste följa uppdateringarna.

Varför väljer du att jobba med TopVisible?

Jag har samarbetat med TopVisible under flera år nu och jag gillar deras arbetssätt. De blev ett självklart val för oss, med våra nya webbplatser för både Infozone Sverige och Infozone USA. Jag uppskattar TopVisibles, förmåga till att hitta lösningar i alla frågeställningar som vi kommer med. Besitter de inte svaren så tar de reda på det och hjälper oss på rätt väg. Jag gillar att det är ett mindre bolag som väljer att lära känna varje kund och våra behov.

Eva-Katrine Persson - Marknadschef på Infozone

Vad är det som gör att SEO är viktigt för just er?

Att söka på internet är inte en fluga. Alla bolag måste ha som mål att vara synliga på webben. Vi vill självklart vara ett tydligt val när andra företag söker efter våra typer av tjänster och nå ut på rätt sätt till vår målgrupp genom SEO-arbetet.

Vilka är era mål med nya webben?

Vårt mål med vår nya webbplats är att ge konkret och tydlig information till våra besökare kring vår expertis och arbetet vi utför.

Vad har ni för mål med den organiska trafiken?

Vi har inte satt några konkreta mål mer än att fortsätta stäva efter att våra besökare ska hitta oss genom enkla medel och få tydlig och klar information som är lätthanterlig på vår hemsida. Upplever vi att vi tappar besökare fort, kommer vi gå igenom vår struktur och skapa förändringar utifrån detta för att hela tiden göra det enkelt för våra besökare.

Vad kommer ni att fokusera på under Q3 & Q4 2017?

Nu kommer vi på Infozone tillsammans med TopVisible fortsätta arbeta mot att göra vår hemsida ännu mer anpassad, sökbar och förenklad för våra besökare. Den viktigaste läxan vi har gjort i arbetet av publicering av våra nya sajter är att de aldrig får vara vilande och att de ständigt kan förbättra.

Vill ni, precis som Infozone, ta hjälp utav oss på TopVisible? Tveka då inte att höra av er